ریابکوف: روسیه از طرح صلح برزیل و چین در مورد اوکراین استقبال می‌کند

تهران-ایرنا- «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) اظهار داشت که مسکو از طرح صلح برازیلیا و پکن در مورد حل بحران اوکراین استقبال می‌کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه خبری «راشاتودی» اظهار داشت که «ما از اجماع برزیل و چین که طرحی شناخته شده متشکل از شش ماده است، استقبال می‌کنیم.»

ریابکوف افزود: فکر می‌کنم که این طرح در جنوب جهانی از حمایت بیشتری برخوردار است. این نشست نمایندگان عالی‌رتبه، جدیدترین نمونه در این مورد است که چگونه جنوب جهانی و افرادی که به واقع می‌خواهند به طور مداوم به سوی یک راه حل سیاسی پیش بروند، دلایل خوبی برای بررسی فعالانه این ایده پیدا می‌کنند.

این دیپلمات روس تاکید کرد: روسیه همیشه آمادگی خود را برای از سرگیری مذاکرات [در مورد توافق بین مسکو و کی‌یف] اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، وانگ یی وزیر امور خارجه چین و سلسو آموریم مشاور ویژه امور بین‌الملل رئیس‌جمهوری برزیل در تاریخ ۲۳ مه ۲۰۲۴ (سوم خرداد ۱۴۰۳) با یکدیگر دیدار و در بیانیه مشترکی اعلام کردند که تنها راه برای حل مناقشه در اوکراین، گفت‌وگو و مذاکره است.

چین و برزیل برای حل سیاسی مساله اوکراین طرحی شامل ۶ بخش ارائه کردند و همچنین پیشنهاد برگزاری یک نشست بین‌المللی در یک زمان مناسب را دادند که «مشارکت عادلانه همه طرف‌ها و بحث درباره همه طرح‌های صلح» داشته باشد.

علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز امروز (چهارشنبه) در نشست مقامات بلندپایه امنیتی کشورهای عضو بریکس اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران از هرگونه طرح صلح مورد توافق بین روسیه و اوکراین مانند ابتکار چین و برزیل حمایت می‌کند.

احمدیان در این نشست که در سن‌پترزبورگ در حال برگزاری است، پیشنهاد کرد بریکس گروهی را مأمور پیگیری دستیابی به این صلح کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha