۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۰۰
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85593939
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تولید ۱۲ فیلم کوتاه حرفه‌ای در استان اردبیل

اردبیل-ایرنا- مدیر انجمن سینمای جوان استان اردبیل تولید ۱۲ فیلم کوتاه حرفه ای و ۶ فیلم اولی در این استان در سال جاری خبر داد.

حسن قهرمانی روز چهارشنبه ۲۱ شهریور مصادف با روز ملی سینما در گفت و گو با ایرنا ضمن تبریک این روز به علاقمندان، هنرمندان و پیشکسوتان حوزه فیلم و سینما اظهار کرد: انجمن سینمای جوانان استان اردبیل از ابتدای سال جاری فعالیت‌هایی را برای اعتلای این هنر در استان آغاز کرده است که در صورت تداوم می تواند چشم انداز مطلوبی برای حوزه فیلم و سینمای استان ایجاد نماید.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری با تامین ۲۰ میلیارد ریال از منابع ملی، تولید ۱۲ عنوان فیلم کوتاه حرفه‌ای و ۶ عنوان فیلم اولی در استان آغاز شد که در سال‌های اخیر برای نخستین بار است که در سطح استان انجام می شود.

مدیر انجمن سینمای جوانان استان اردبیل ادامه داد: طی این مدت اغلب فیلم سازان مطرح استان وارد عرصه فلیم سازی و تولید شده اند که قراردادهای آن امضا شده و در آینده نزدیک پیش قسط این تولیدات پرداخت خواهد شد.

قهرمانی افزود: یکی از رسالت‌های اصلی انجمن سینمای جوان آموزش هنر سینماست که در این زمینه دوره تعاملی چهار ماهه و دوره جامع هفت ماهه برگزار می شود.

به گفته این فعال حوزه سینما دوره تعاملی چهار ماهه برای افرادی که قصد فعالیت در زمینه فیلمنامه نویسی و کارگردانی دارند و دوره هفت ماهه برای افرادی علاقمند یادگیری تمام مشاغل سینمایی و فعالیت در اکثر زمینه‌های مشاغل سینمایی هستند ، برگزار می‌شود.

تولید ۱۲ فیلم کوتاه حرفه‌ای در استان اردبیل

وی همچنین از برگزاری دوره‌ جامع عکاسی در انجمن سینمای جوان استان خبر داد و یادآور شد : ۳۵ نفر داوطلب شرکت در این دوره بودند که بعد از آزمون‌های اولیه و مصاحبه ۱۸ نفر برای شرکت در دوره انتخاب شدند.

قهرمانی مدت این دوره را ۶ ماه عنوان کرد و گفت: این دوره با حضور اساتید مجرب استانی و کشوری برگزار می‌شود و در پایان دوره، پروژه عکاسی برای شرکت کنندگان تعریف می‌شود و بعد از موفقیت در آن به فارغ التحصیلان گواهی پایان دوره اعطا می‌شود.

وی یادآور شد: در این پروژه ها عکس‌هایی با نگاه هویتی به اردبیل تهیه می شود و به شرکت کنندگان مدرک آموزشی معتبر انجمن سینمای جوان اعطا می شود که این مدرک دارای اعتبار بین المللی و قابل ترجمه خواهد بود.

مدیر انجمن سینمای جوان استان اردبیل یادآور شد: ثبت نام دوره‌های هفت ماهه فیلم سازی شروع شده و استقبال خوبی هم از این کلاس‌ها شده ، آزمون ورودی این دوره روز ۱۹ آبان برگزار و پس از مصاحبه حضوری و پذیرش نهایی کلاس‌ها از اوایل آذرماه شروع خواهد شد.

قهرمانی همچنین از برگزاری دورهمی هنرمندان و سینماگران استان برای بزرگداشت روز سینما خبر داد و گفت در این دورهمی که ۹ مهرماه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزارمی شود، از تلاش‌های پیشکسوتان سینما قدردانی خواهد شد.

به گفته وی از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ پایان نامه هنرجویی در انجمن سینمای جوان اردبیل با نمرات عالی تولید شده و این روند طی ماه‌های پیش رو هم تداوم خواهد داشت.

اتاق خبر صبا - نستوه - ویرایش خب

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha