دعاوی حقوقی موقوفات ۷۰ درصد کاهش یافت/ رونمایی از دستگاه درمان انواع سرطان

تهران- ایرنا- رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه تا دو ماه دیگر نخستین دستگاه درمان انواع سرطان کشور رونمایی خواهد شد، گفت: با سند دار کردن موقوفات ۷۰ درصد دعاوی حقوقی کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار حج و اوقاف ایرنا، حجت الاسلام‌ سیدمهدی خاموشی روز چهارشنبه در همایش مشترک سازمان اوقاف و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در هتل ارم تهران اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی های انجام گرفته و بهره مندی از دانش بنیان ها تا دو ماه آینده از دستگاهی رونمایی می کنیم که روش خاصی برای درمان انواع سرطان دارد.

وی ادامه داد: با بهره مندی از این دستگاه هزینه درمان بیماران سرطانی به شدت کاهش یافته و تسریع در درمان نیز تا حدود بسیار زیادی بالا خواهد رفت.

خاموشی اظهار داشت: به عنوان مثال اگر در روش شیمی درمانی و پرتو درمانی یا جراحی حدود ۸۰۰ میلیون تومان هزینه دارد در این روش هزینه ها به شدت کاهش یافته و طول درمان نیز نتیجه بهتری خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: یکی از اهداف سازمان اوقاف با بهره مندی از دانش بنیان ها ارزان سازی هزینه های درمان است.

وی با اشاره به روند کاهشی دعاوی حقوقی نیز گفت: تبدیل اسناد دفترچه ای به تک برگ، کاداستر، حدنگار و جی آی اس ضرورت غیر قابل انکار سازمان وقف است.

خاموشی در ادامه سخنان خود با اشاره به آیات الهی در خصوص جهاد با مفهوم تلاش و کوشش در راه خدا و خدمت به خلق خداست، ادامه داد: جهاد به مفهوم مجاهدت و تلاش و کوشش در راه خداست و موضوع سنددار کردن موقوفات، رسمیت یافتن اسناد قدیمی، حدنگار و حاکم کردن GIS بر تمام رقبات است.

دعاوی حقوقی موقوفات ۷۰ درصد کاهش یافت/ رونمایی از دستگاه درمان انواع سرطان

وی با بیان اینکه در موقوفات مالکیت از شخص وقف کننده منفک می‌شود، افزود: ماده یک قانون وقف نیز این نکته را تذکر می دهد که سازمان اوقاف و امور خیریه در مواردی که متولیان نیستند (مفقودند یا مجهول هستند) به نیابت از مقام عظمای ولایت، مسئولی که ایشان مقام مجاز می دانند، جایگزین متولیان می شود که راهبری موقوفات را انجام دهد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه آنچه که هم اکنون در حال رخ دادن است حرکت بسیار مبارکی است، گفت: یکی از اقدامات سازمان اوقاف پیرامون انتقال جنین دام سنگین به روش ivf است که در این زمینه موقوفه ای ۲/۵ هکتاری بزودی در ملارد افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

خاموشی ادامه داد: اگر ما بتوانیم رفع دعاوی، مدعیان و تثبیت حقوق مالکانه وقف را انجام دهیم درگیری ما به شدت در نظام حقوقی کاهش پیدا می کند که این امر سبب رشد وشکوفایی بسیاری از امور خواهد شد.

وی با بیان اینکه شناسه مساجد در سازمان اوقاف صادر می شود، گفت: در این زمینه در حوزه مساجد مشکلاتی وجود دارد که باید آنها را رفع کنیم. هم اکنون مشکلات بقاع متبرکه با همکاری دو دستگاه سازمان اوقاف و سازمان ثبت اسناد کمتر شده است.

وی تصریح کرد: با تلاش و فعالیت تمامی همکاران در حال حاضر مسایل و مشکلات بیش از ۹۰ هزار مسجد در نقاط مختلف کشور حل شده است.

خاموشی بیان داشت: سازمان وقف باید به کمک دانش بنیان ها درآمدهایی را که کسب می کند را معطوف به مولدسازی هایی کند که در نهایت سبب ارزان سازی در هزینه های درمان خواهد شد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: باید از استعداد موجود وقف در اجرای نیت واقفان استفاده کرد و به سراغ حمایت های ویژه برویم.

دعاوی حقوقی موقوفات ۷۰ درصد کاهش یافت/ رونمایی از دستگاه درمان انواع سرطان

همایش مشترک سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امروز ۲۱ شهریور با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و معاون رئیس قوه قضائیه و معاونان و مدیران کل دو سازمان در محل هتل ارم برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha