الیاسی: ورزشکاری که پول ندارد، نمی‌تواند در تنیس موفق باشد

تهران- ایرنا- ملی‌پوش تنیس کشورمان با اشاره به نیازهای تنیسورها گفت: در این رشته اگر ورزشکاری پول نداشته باشد که در مسابقات مختلف شرکت کند، نمی‌تواند به نتیجه برسد و این مسئله نشان می‌دهد که نیاز شدیدی به ورود اسپانسرها داریم.

سامیار الیاسی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا، در خصوص روند آمادگی خودش اظهار داشت: قبل از اعزام تیم ملی به مسابقات دیویس‌کاپ، یک دوره‌ای را به صربستان رفتم تا زیر نظر برخی مربیان برتر جهان، تمرین داشته باشم. در مسابقات دیویس‌کاپ نتوانستیم نتیجه‌ای که انتظار داشتیم را کسب کنیم و در گروه ۲ جهانی جای بگیریم اما باز هم پیشرفت کردیم و صدر گروه سوم جهانی را از آن خودمان کردیم. پس از این رقابت‌ها برخی مشکلات شخصی و مصدومیت زانو باعث شد که از تمرین دور بشوم ولی دوباره به روند حرفه‌ای بازگشتم و در حال رقابت هستم.

وی ادامه داد: تنیسورهای حرفه‌ای ایران باید در مسابقات تور جهانی بیشتری شرکت کنند. فدراسیون روند خوبی را پیش گرفته است و بعد از یک دهه، سالانه ۶ مسابقه تور جهانی برگزار می‌کند اما این اصلا کافی نیست. حرفه‌ای‌های جهان، سالانه از ۵۲ هفته‌ای که دارند، بیش از ۳۰ هفته را در مسابقات تور جهانی حضور دارند و این تعدد رقابت‌ها باعث شده که سطح بسیار خوبی پیدا کنند. ما با همین تعداد مسابقات کم توانستیم یک گروه در جهان بالا بیاییم و نشان دادیم که اگر باز هم رقابت‌های بیشتری را تجربه کنیم، قطعا نتایج بهتری خواهیم گرفت.

ملی‌پوش تنیس ایران با اشاره به شرایط ورزش این رشته در جهان عنوان کرد: رشته ما انفرادی است و خود ورزشکاران باید با شرکت در مسابقات گوناگون، رتبه جهانی خودشان را بالا ببرند. فدراسیون وظیفه ندارد که کمک عجیبی به ورزشکاران بکند ولی ما فقط درخواست مساعدت بیشتر داریم. وزارت ورزش و جوانان باید نگاه بهتری به ورزشکاران ملی داشته باشد و بعد از کسب موفقیت‌ها، حداقل تقدیر کند. با این حال حتی در لباس‌هایی که برای تیم ملی تهیه شده نیز، شان ملی‌پوشان رعایت نشده است.

وی افزود: وقتی ما نتیجه خوبی می‌گیریم نشان می‌دهد که بودجه فدراسیون باید بیشتر شود تا زیر ساخت‌ها و کورت‌های تنیس افزایش پیدا کند. وقتی زیر ساخت خوبی مهیا شود، می‌توانیم مسابقات بیشتری نیز داشته باشیم و از طرف دیگر هم سطح بچه‌ها افزایش پیدا خواهد کرد. در این رشته اگر ورزشکاری پول نداشته باشد که در مسابقات مختلف شرکت کند، نمی‌تواند به هیچ نتیجه برسد و این مسئله نشان می‌دهد که نیاز شدیدی به ورود اسپانسرها داریم. عملکردی که داشتیم نشان داد می‌توانیم به یکی از ورزش‌های اول ایران باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha