۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۴۸
کد خبرنگار: 2218
کد خبر: 85594029
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

شور و اشتیاق مردمی برای افتخارآفرینان پارالمپیکی‌های خوزستان

اهواز - ایرنا - بازگشت پارالمپیکی‌های خوزستانی به استان با شور و اشتیاق مردمی همراه شد مردمی که با آغوش باز و گرم ورزشکاران با غیرت استان را مورد استقبال خود قرار دادند.

به گزارش ایرنا در رقابت‌های پارالمپیک پاریس غلامرضا رحیمی در رشته پارا تیراندازی با کمان، احمد امین‌زاده در رشته پاراوزنه‌برداری، صادق بیت سیاح، الهام صالحی، امان‌اله پاپی، هاشمیه متقیان و عرفان بندری در رشته پارادو و میدانی به عنوان ورزشکار و زهرا کرم‌زاده و مهدی فارسی به عنوان مربیان خوزستانی تیم ملی پارادو و میدانی از استان خوزستان در رقابت‌های مذکور حضور داشتند.

احمد امین‌زاده مدال طلا سنگین وزن و الهام صالحی مدال برنز را در این رقابت‌های از ان خود کردند. صادق بیت‌سیاح نیز در پارالمپیک پاریس رکوردشکنی کرد و مدال طلای پرتاب نیزه را کسب کرد اما با دیسکالیفه شدن مدالش پس گرفته شد.

هنگام ورود ورزشکاران به فرودگاه بین‌المللی شهید سلیمانی اهواز، مردم با دسته‌های و حلقه‌های گل به استقبال مدال‌آوران رفتند، اشک شوق در چشمان برخی استقبال کنندگان جاری شده بود و عطر خوش اسفند و صلوات بر محمد و آل محمد (ص) فضا را پر کرده بود.

خانواده‌های ورزشکاران به ویژه پدرها و مادرها اما حس و حال خاصی را تجربه می‌کردند حس غرور، سربلندی، رضایت و عشق در نگاه پدران و مادرانشان موج می‌زد.

هر چند شاید دنیا خیال کند که صادق بیت سیاح مدال طلا را از دست داد اما وقتی مردم اهواز با پرچم ضریح امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) به استقبال او رفتند گویی صدها مدال طلا را در گردن دارد.

پس از رکورد زنی صادق بیت سیاح، مسئولان مسابقه به دلیل نشان دادن پرچم حضرت "ام البنین" طلای او را پس گرفتند.

بیت‌سیاح در آیین به خبرنگاران گفت: مسابقات عالی بود و توانستم در پرتاب نیزه رکوردشکنی کنم و به مدال طلا برسم هر چند مدال را پس گرفتند ولی من مدالم را به حضرت ام‌البنین تقدیم کردم.

او از همه مردم به خاطر حمایت‌ها و استقبال بی‌نظیر تشکر و قدردانی کرد و گفت: من خدا را دارم و دست همه مردم را می‌بوسم و از مسئولان نیز انتظاری ندارم.

صالحی دیگر مدال آور پارالمپیکی نیز از کسب مدال برنز در نخستین حضور پارالمپیکی خود ابراز خرسندی کرد و این مدال را حاصل دعای مردم دانست.

احمد امین‌زاده دارنده مدال طلای وزنه‌برداری پارالمپیک، نیز اظهار کرد: خدا را شکر می‌کنم که به مدال طلا رسیدم و دل مردم را شاد کردم. ان شاءالله کسب مدال طلا در مسابقات آینده نیز تداوم داشته باشد و همیشه بتوانم دل مردم را شاد کنم.

حمید بنی‌تمیم، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان، آیت الله حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، سردار حاجتی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، حسن نورانی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، سادات ابراهیمی نماینده مردم گتوند و شوشتر و فرماندار ایذه و نیز مدیرکل امور بانوان استانداری و رییس سازمان بسیج ورزشکاران استان از جمله مسئولانی بودند که در کنار مردم برای استقبال از ورزشکاران آمده‌بودند. حاضر در مراسم استقبال بودند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در این آیین درباره پاداش مدال‌آوران پارالمپیکی استان اظهار کرد: جوایز مدال‌آوران خوزستانی در المپیک اهدا شده است و پاداش پارالمپیکی‌ها هم امروز به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

بنی‌تمیم افزود: همچنین در جلسه‌ای که با مدیرکل مسکن و شهرسازی استان مقرر شد که مراحل واگذاری ۲۰۰ متر زمین مسکونی به ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی در هفته دفاع مقدس انجام شود. پنج هکتار زمین زراعت چوب هم قرار است از سوی مدیرکل منابع طبیعی استان خوزستان داده شود که امیدواریم با سرعت بیشتری این اقدامات عملیاتی شوند.

وی درخصوص پاداش به صادق بیت‌سیاح نیز گفت: پاداش را حق این ورزشکار غیور میدانیم چراکه هم رکورد پارالمپیک را در پرتاب نیزه شکست و هم به مدال طلا رسید. صادق بیت‌سیاح به خاطر اعتقاداتش پرچم مقدس حضرت ام‌البنین را در پارالمپیک به اهتزاز درآورد.

همچنین آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی نیز عنوان کرد: امروز مردم اهواز و خوزستان عزیزان دلاورانی را در آغوش گرفتند که در مسابقه بین المللی ورزشی افتخاراتی را از خود به جا گذاشتند و مدال افتخار گرفتند. این ورزشکاران مدال های مادی و معنوی گرفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha