عزیزی: گلزار از خانواده تنیس است/ زیرساخت‌های تنیس فقط برای درآمدزایی است

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون تنیس ایران درباره حضور سلبریتی‌ها از جمله محمدرضا گلزار در این رشته گفت: این افراد از مخاطبین ما هستند و اینطور نبوده که افرادی را از خارج از خانواده‌ تنیس بیاوریم. این افراد بخشی از رشته‌های ما و علاقه‌مند و بازیکنان حرفه‌ای هستند.

داوود عزیزی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا، درخصوص آخرین تمرین ملی‌پوشان اظهار داشت: فدراسیون تلاش زیادی کرد که تدارکات خوبی برای تیم‌های ملی مردان و بانوان در رشته پدل مهیا کند و بهترین شرایط ممکن را برای صعود این ۲ تیم شکل دادیم. احتمال صعود بچه‌ها نیز بالاست و همه تلاش ما این بود که تیم بدون دغدغه برای این رقابت‌ها اعزام شوند.

وی ادامه داد: مسابقات انتخاباتی جهانی به صورت تیمی نیست و تیم‌ها طبق رنکینگ انفرادی افراد صعود می‌کنند. قبل از شروع مسابقات در کویت، در امارات یک اردو دیگر برگزار می‌کنیم تا با تمرینات بیشتر در شرایط بهتر، سطح‌ آمادگی بچه‌ها بالا برود. فدراسیون می‌تواند مربی خارجی هم بیاورد ولی این کار ما نیست و باشگاه‌ها باید برای ورزشکاران تلاش کنند. ورزشکاران، نهایتا سالی یک هفته برای مسابقات ما حاضر می‌شوند و نمی‌توانیم با این شرایط کاری به جز برنامه‌ریزی انجام دهیم.

رئیس فدراسیون تنیس ایران با اشاره به حضور محمدرضا گلزار و دیگر سلبریتی‌ها در رشته‌های این فدراسیون عنوان کرد: این افراد از مخاطبین ما هستند و اینطور نبوده که افرادی را از خارج از خانواده‌ تنیس بیاوریم. این افراد بخشی از رشته‌های ما و علاقه‌مند و بازیکنان حرفه‌ای هستند. چنین اشخاصی، خدمت زیادی به ما کردند و حتی از نظر مالی هم شرایط بسیار مناسبی را برای ورزشکاران شکل دادند.

وی همچنین در مورد برگزاری تور جهانی تنیس گفت: درخواست داریم که نگاه وزارت ورزش نسبتا به برخی رشته‌ها تغییر کند. وقتی ورزشکاران کشورهای زیادی برای حضور در مسابقات ما می‌آیند، یعنی فرصت بزرگی برای کشور است. چرا باید سخت افزارهای موجود در کشور در دست بهره‌بردارهایی باشد که معمولا همکاری با ما ندارند. زمین‌های تنیس باید در دست فدراسیون باشد که بتواند شرایط مسابقات بیشتری را مهیا کند و سطح این رشته را بالا ببرد. بهره‌بردارها به فکر درآمدزایی هستند نه اینکه به دنبال بالا بردن سطح تنیس کشور باشند.

عزیزی افزود: مدتی است که اسم ایرانی‌های در عرصه‌های مختلف تنیس در سراسر دنیا شنیده می‌شود. شرایط مالی سخت‌تر شده و فدراسیون با برگزاری برخی مسابقات توانسته به تنیسورها کمک کند ولی نیازمند مساعدت‌ بیشتری هستیم. برای مثال یکی از بهترین زمین‌های تنیس باشگاه انقلاب در دست ما نیست که بتوانیم مسابقات با کیفیتی برگزار کنیم. ما آب و هوای چهارفصل داریم که برخلاف اکثر کشورها می‌توانیم در تمام ایام سال میزبان مسابقات باشیم ولی سخت افزار موجود در اختیار ما نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha