۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۸:۲۶
کد خبرنگار: 1021
کد خبر: 85594056
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یاسین خسروی قهرمان پارالمپیک با استقبال مردم و مسوولان وارد کرمانشاه شد

ایرنا - کرمانشاه - یاسین خسروی قهرمان رکوردشکن جهان و دیگر ورزشکاران پارالمپیکی کرمانشاه امروز چهارشنبه با استقبال استاندار و دیگر مسوولان و مردم از طریق فرودگاه شهید اشرفی وارد این استان غربی کشورمان شدند.

به گزارش ایرنا در این مراسم؛ محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه قهرمانان ورزش استان اعم از المپیک و پارالمپیک را افتخار استان و مایه فخر مردم منطقه و کردها عنوان کرد.

صحرایی اظهار کرد: باید زمینه پرورش استعدادهای جوانان کرمانشاه بیش از پیش فراهم شود و در این عرصه همه همدل و همراه باشیم.

بر پایه این گزارش در مراسم استقبال از قهرمانان پارالمپیکی جمعی از اهالی کرد منطقه اورامانات؛ نماینده مردم این منطقه در مجلس شورای اسلامی، ورزش دوستان و دیگر اقشار مردم کرمانشاه حضور داشتند.

یاسین خسروی ورزشکار اهل شهر بانه‌وره شهرستان پاوه در استان کرمانشاه یکی از پرافتخارترین ورزشکاران استان به شمار می رود، وی سال گذشته نیز در مسابقات پارادوومیدانی قهرمانی جهان در ژاپن توانست به نشان طلا دست پیدا کند.

خسروی که اولین حضورش را در مسابقات پاراالمپیک تجربه می کرد توانست با چهار بار رکوردشکنی مدال طلای پارالمپیک پاریس را برای کشورمان به ارمغان آورد.

خسروی در پرتاب نخست حدنصاب ۱۵.۲۶ را ثبت کرد و در همان پرتاب رکورد پارالمپیک را شکست، در پرتاب دوم وزنه را ۱۵.۸۷ پرتاب کرد و برای بار دوم رکورد پارالمپیک را ارتقا داد و در پرتاب سوم رکورد ۱۵.۹۴ را ثبت کرد و رکورد پارالمپیک را برای سومین بار بالا برد.

این ورزشکار ۳۲ ساله که با ۱۶.۰۱ رکورددار این رشته در مسابقات جهانی است در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو نیز در سال گذشته با پرتابی به طول ۱۶ متر ضمن کسب مدال طلا و عنوان قهرمانی، رکورد بازی های پاراآسیایی را نیز شکست.

کاروان ورزشی ایران با کسب مدال طلای یاسین خسروی هم اکنون با ۶ طلا، ۱۰ نقره و ۶ برنز و در مجموع با کسب ۲۲ مدال در جایگاه ششم جدول مدالی پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ قرار گرفت.

گزارش تصویری این خبر در ستون عکس ایرنا مرکز کرمانشاه قابل دیدن است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha