مصائب میزبانی آسیایی استقلال، پرسپولیس‌ و سپاهان؛ خدا شهرقدس و فولادشهر را از ما نگیرد

تهران- ایرنا- با توجه به بازسازی ورزشگاه آزادی و نقش جهان، نمایندگان ایران در لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان ۲ آسیا، مسابقات‌شان را در ورزشگاه‌های جایگزین مانند شهر قدس و فولادشهر برگزار می‌کنند.

به گزارش ایرنا، اولین دوره لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا در حالی از فردا آغاز می‌شود که با توجه به وضعیت نامناسب ورزشگاه‌های تهران و اصفهان که تحت بازسازی قرار گرفته‌اند، ۳ نماینده کشورمان برای میزبانی بازی‌های خانگی در این مسابقات با چالش روبرو شده‌اند.

پرسپولیس و استقلال به عنوان ۲ نماینده ایران در لیگ نخبگان آسیا، که تا فصل گذشته مسابقات‎‌شان را در استادیوم آزادی برگزار می‌کردند، با توجه به بازسازی این استادیوم و آماده نشدن آن تا اواخر پاییز، باید ورزشگاه دیگری را برای بازی‌های اولشان در لیگ نخبگان به کفندراسیون فوتبال آسیا معرفی کنند.

سپاهان به عنوان نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲، هم با توجه به وضعیت نامناسب چمن ورزشگاه نقش جهان، در ورزشگاه دیگری باید از حریفانش در آسیا میزبانی کند.

استقلال؛ شهر قدس به جای آزادی

استقلال هفته آینده در حالی در اولین مسابقه در لیگ نخبگان باید از الغرافه میزبانی کند که با توجه با وضعیت ورزشگاه آزادی، استادیوم شهر قدس را به عنوان محل این مسابقه معرفی کرده است.هفته گذشته بازرسان کنفدراسیون فوتبال آسیا با حضور در ایران از امکانات ورزشگاه شهر قدس بازدید کردند تا در صورت تائید، این ورزشگاه، دوشنبه هفته آینده میزبان بازی استقلال و الغرافه قطر باشد.

حامد مومنی، معاون دبیرکل فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با ایرنا، درباره آخرین شرایط میزبانی باشگاه استقلال برای بازی هفته آینده با الغزافه گفت: باشگاه استقلال ورزشگاه شهر قدس را به عنوان استادیوم خانگی معرفی کرد و پس از بازیدی که ناظران کنفدارسیون فوتبال آسیا از این ورزشگاه داشتند، اشاره کردند که در برخی بخش‌ها، مواردی اصلاح شود تا این ورزشگاه به عنوان میزبان بازی با الغرافه تائید شود.

مومنی با اشاره به مواردی که ناظران AFC، خواهان اصلاح آن شده‌اند، اظهار داشت: دسترسی‌ها، جایگاه خبرنگاران، میکس زون، نور، ورودی و خروجی‌ها از جمله مواردی بود که ناظران عنوان کردند باید برای مسابقه با الغرافه برطرف شود. در حال حاضر هم دست‌اندرکاران به صورت فشرده در ورزشگاه مشغول فعالیت هستند تا ایرادها برطرف شود و ورزشگاه شهر قدس آماده میزبانی با الغرافه شود.

مصائب میزبانی آسیایی استقلال، پرسپولیس‌ و سپاهان؛ خدا شهرقدس و فولادشهر را از ما نگیرد

وی افزود: با توجه به مواردی که ناظران مطرح کرده‌اند، تا دوشنبه هفته آینده این اصلاحات صورت خواهد گرفت و ورزشگاه شهر قدس با تائید AFC، میزبان بازی استقلال و الغرافه در ۲۶ شهریور خواهد بود.

با توجه به آماده نشدن ورزشگاه آزادی تا اواخر پاییز، به نظر می‌رسد که بازی استقلال مقابل النصر در هفته سوم در روز اول آبان و بازی هفته پنجم استقلال با پاختاکور در ۵ آذر، هم در ورزشگاه شهر قدس برگزار خواهد شد.

در صورت تحقق وعده وزیر ورزش برای آماده شدن آزادی، استقلال در بازی هفته هفتم در ۱۵ بهمن مقابل الشرطه عراق، اولین مسابقه لیگ نخبگان را در ورزشگاه آزادی میزبانی خواهد کرد.

پرسپولیس؛ شهر قدس به جای آزادی

پرسپولیس دیگر نماینده ایران در لیگ نخبگان آسیا، در هفته اول برخلاف استقلال میزبان نیست و در اولین بازی دوشنبه هفته آینده ۲۶ شهریور در خارج از خانه و در عربستان باید به مصاف الاهلی برود.

با این حال پرسپولیس در هفته دوم لیگ نخبگان، روز نهم مهرماه باید در تهران برود و میزبان پاختاکور ازبکستان است و باید در ورزشگاهی غیر از آزادی به میدان برود.

مومنی درباره اینکه پرسپولیس کدام ورزشگاه‌ها را برای میزبانی لیگ نخبگان معرفی کرده است، تصریح کرد: پرسپولیس ورزشگاه شهر قدس تهران و ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد را به عنوان گزینه‌های میزبانی به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی کرده است.

براساس صحبت‌های معاون دبیرکل فدراسیون فوتبال، به نظر می‌رسد پرسپولیس با توجه به نامشخص بودن میزبانی مشهد، روز ۹ مهر در ورزشگاه شهر قدس میزبان پاختاکور خواهد بود.

پرسپولیس هم با توجه به آماده نشدن آزادی تا اواخر پاییز، باید علاوه بر میزبانی از پاختاکور، بازی هفته چهارم با الغرافه در ۱۴ آبان و بازی هفته ششم با الشرطه عراق در ۱۲ آذر را هم در ورزشگاه شهر قدس برگزار کند.

در صورت بهره‌برداری از ورزشگاه آزادی در اواخر پاییز، به نظر می‌رسد پرسپولیس در هفته هشتم لیگ نخبگان آسیا و بازی مقابل النصر و رونالدو که ۲۹ بهمن برگزار می‌شود، برای اولین بار در آزادی میزبانی کند.

سپاهان؛ فولادشهر به جای نقش‌جهان

سپاهان دیگر نماینده ایران در آسیا است که در لیگ قهرمانان ۲ به میدان خواهد رفت. سپاهان که در گروه C با تیم‌های استقلال تاجیکستان، الوحدات اردن و شارجه امارات همگروه شده است، در هفته‌های ابتدایی لیگ قهرمانان، با توجه به تعویض چمن استادیوم نقش جهان، باید در استادیوم دیگری میزبانی کند.

مصائب میزبانی آسیایی استقلال، پرسپولیس‌ و سپاهان؛ خدا شهرقدس و فولادشهر را از ما نگیرد

مومنی درباره شرایط میزبانی سپاهان در بازی‌های خانگی لیگ قهرمانان ۲ هم گفت: با توجه به تعمیر چمن استادیوم نقش جهان، این ورزشگاه در حال حاضر شرایط میزبانی را ندارد و سپاهان، ورزشگاه فولادشهر را به عنوان ورزشگاه خانگی انتخاب کرده است.

با توجه به صحبت‌های معاون دبیرکل فدراسیون فوتبال، سپاهان پس از اینکه ۲۷ شهریور در هفته اول در خارج از خانه به مصاف الوحدات اردن می‌رود، در هفته دوم، روز سه‌شنبه دهم مهر میزبان استقلال تاجیکستان است و این مسابقه در ورزشگاه فولادشهر برگزار خواهد شد. برگزاری سایر بازی‌های خانگی سپاهان به تعمیر و مرمت چمن نقش‌جهان بستگی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha