۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۲۰:۲۹
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85594111
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

استاندار خوزستان: اتاق مشترک همکاری این استان و عمان تشکیل شود

اهواز- ایرنا- استاندار خوزستان تاکید کرد: اتاق مشترک بازرگانی و همکاری استان شمال الشرقیه کشور عمان و این استان باید تشکیل شود.

به گزارش ایرنا، علی اکبر حسینی محراب شامگاه چهارشنبه در دیدار با هیات تجاری کشور عمان در سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: استان شمال الشرقیه عمان می‌تواند محوری برای صادرات محصولات خوزستان به دیگر استان‌های کشور عمان باشد.

وی گفت: کشور عمان به لحاظ فرهنگی، عقیدتی و سیاسی ارتباط بسیار نزدیکی با کشور ایران و استان خوزستان دارد.

حسینی محراب با بیان اینکه ارتباطات سیاسی خوبی بین ۲ کشور ایران و عمان حاکم است، افزود: از این فرصت می توان برای تقویت تجارت بین خوزستان و عمان استفاده کرد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه این استان توانمندی‌های زیادی دارد که می تواند در رشد و پیشرفت کشور عمان اثرگذار باشد، افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان خوزستان به لحاظ تولیدات و علم در بالاترین سطح علمی ایران هستند و کشور عمان می‌تواند از این ظرفیت بهترین استفاده را بکند.

حسینی محراب با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۶ میلیارد دلار کالا از خوزستان به کشورهای مختلف صادر شد، افزود: سرمایه گذاران کشور عمان در هر بخشی از استان برای سرمایه گذاری ورود کنند درآمد خوبی خواهند داشت.

وی تصریح کرد: استانداری خوزستان در تسهیل امور بین بخش خصوصی کشور عمان و خوزستان گام برداشته و از آن حمایت می‌کند.

استاندار خوزستان اظهار کرد: در منطقه آزاد اروند خوزستان تمام موارد و قوانین مانع سرمایه گذاری برداشته شده است و بازرگانان عمانی برای برگزاری همایش و نمایشگاه مشترک با این منطقه کاملا آزاد هستند.

وی گفت: قراردادهای سیاسی و امنیتی ایران و عمان به اندازه‌ای است که آنان می توانند با خوزستان به راحتی مراودات تجاری داشته باشند.

حسینی محراب با اشاره به اینکه ۲ کشور ایران و عمان در بسیاری مسائل از جمله موضوعات سیاسی همکاری زیادی دارند، ادامه داد: این مهم باعث شده تا بستر لازم برای مبادلات اقتصادی بین کشور عمان و استان خوزستان فراهم شود.

به گزارش ایرنا، هیاتی تجاری از اتاق بازرگانی استان شمال الشرقیه کشور عمان برای بازدید از فرصت های سرمایه گذاری خوزستان طی هفته جاری وارد این استان شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha