۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۲۰:۲۷
کد خبرنگار: 2011
کد خبر: 85594126
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کنگره جهانی ضدفاشیسم در ونزوئلا برگزار شد

۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۲۰:۲۷
کد خبر: 85594126
کنگره جهانی ضدفاشیسم در ونزوئلا برگزار شد

تهران- ایرنا- در جریان کنفرانس دو روزه ضدفاشیسم در شهر کاراکاس که امروز (چهارشنبه) با حضور ۲۰۰ شرکت‌کننده از ۹۵ کشور جهان آغاز شد و تا فردا (پنجشنبه) ادامه دارد، موضوعاتی چون فاشیسم نوین و فعالیت‌های مشابه پیرامون محکومیت فاشیسم و تدوین یک دکترین جدید برای مبارزه با آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، کمیته رسانه بنیاد رسانه ای فرهنگی آمریکای لاتین «خیام» امروز با موضوع تبیین مظاهر فاشیسم در دنیا و با حضور کارشناسانی از کشورهای مختلف جهان در شهر کاراکاس پایتخت ونزوئلا آغاز به کار کرد.

با همت بنیاد مذکور، کارشناسان و صاحبنظرانی چون «فواد ایزدی» و «پریسا رضاییم به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این کنگره شرکت کردند.

در افتتاحیه ی این کنگره سخنرانان با اشاره به مظلومیت مردم فلسطین، به ظلم جانکاه رژیم صهیونیستی به عنوان یکی از مظاهر نژاد پرستی، نسل کشی و فاشیسم جهانی پرداختند که با تایید و ابراز احساسات شرکت کنندگان در مراسم همراه شد.

«دلسی رودریگز» معاون اجرایی رئیس جمهوری ونزوئلا در سخنرانی آغازین، بخشی از سخنان خود را به مساله فلسطین و جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه اختصاص داد. او مردم فلسطین را عالی‌ترین مظهر مقاومت در برابر فاشیست دانست؛ مردمی که از نگاه وی، به مبارزات بشریت الهام می‌بخشند و هرگز تسلیم نمی‌شوند.

همچنین مانوئل پِنِتا نماینده اسپانیا و مسئول حزب کمونیسم اسپانیا در مورد مساله فلسطین سخنرانی پرهیجانی را بر علیه فاشیسم و سخنان کوبنده ایی را در جهت دفاع از فلسطین ارائه کرد.

همچنین سخنرانانی از آرژانتین، آمریکا ، اسپانیا و ونزوئلا در افتتاحیه این کنفرانس به سخنرانی پرداختند.

این کنفرانس با حضور ۲۰۰ شرکت‌کننده از ۹۵ کشور جهان در حال برگزاری است که بستری برای تبادل نظر و همکاری بین‌المللی در برابر تهدیدات فاشیستی فراهم آورده‌است. همچنین این رویداد نشان دهنده عزم جمعی جامعه جهانی در مقابله با نظام‌های حکومتی خودکامه افراطی و تلاش برای حفظ حقوق بشر و دموکراسی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha