۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۲۳:۳۶
کد خبر: 85594216
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۳۰ هزار تن موز در دشتیاری تولید می شود

۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۲۳:۳۶
کد خبر: 85594216
۳۰ هزار تن موز در دشتیاری تولید می شود

زاهدان- ایرنا- مدیر جهادکشاورزی دشتیاری در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: این شهرستان با دارا بودن یک هزار و ۶۰۰ هکتار موزستان سالیانه افزون بر ۳۰ هزار تن موز در منطقه تولید و روانه بازار مصرف می کند.

به گزارش ایرنا منصور رئیسی عصر چهارشنبه در بازدید از موزستان دشتیاری افزود: امسال با همت سرمایه گذاران وکشاورزان منطقه، ۴۰۰ هکتار سطح زیر کشت موزستان های این شهرستان افزایش یافته است.
وی سطح زیر کشت محصولات باغی دشتیاری را ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از انواع میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری از جمله انبه ،گواوا،کنار،چیکو ، لیموترش ، و نخیلات عنوان کرد و گفت: موز ،کنار و گواوا عمده محصول گرمسیری تولیدی این شهرستان در جنوب سیستان وبلوچستان است.

۳۰ هزار تن موز در دشتیاری تولید می شود


مدیر جهادکشاورزی دشتیاری بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۲ هزار تن موز از موزستان‌های دشتیاری برداشت و به بازار سطح کشور عرضه شده است.
رئیسی گفت: سیل اواخر سال گذشته و فروردین امسال به ۲۰۰ هکتار از موزستان‌های دشتیاری آسیب جدی وارد کرد.

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی و ساحلی دشتیاری دارای ۱۶۴ روستا با ۱۰۷ هزار نفر جمعیت، ۱۸ هزار خانوار و ۶ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد.

این شهرستان از شمال به راسک، از غرب به بخش پلان و بخش مرکزی چابهار، از شرق به کشور پاکستان و از جنوب از طریق روستاهای بریس و پسابندر به آب‌های آزاد اقیانوس هند و دریای عمان متصل است.

شهرستان دشتیاری دارای ۲ شهر با نام‌های نِگور و بِریس و ۲ بخش، مرکزی به مرکزیت شهر نِگور و بخش باهوکلات به مرکزیت روستای باهوکلات و چهار دهستان (دهستان نگور، سندمیرثعبان، درگس و باهوکلات) است.

سیستان و بلوچستان با حدود پنج هزار هکتار موزستان که بیش‌از سه هزار هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور هستند و تولیدسالانه حدود 140 هزار تن موز رتبه نخست تولید و سطح زیر کشت موز کشور را دارد.

بیشترین موزستان های سیستان و بلوچستان در دشتیاری، زرآباد، سرباز، کنارک و چابهار بویژه منطقه عورکی بخش پیر سهراب هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha