۲۲ شهریور ۱۴۰۳، ۲:۵۹
کد خبرنگار: 882
کد خبر: 85594273
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تأکید مقامات ارشد امنیتی ایران و هند بر توسعه همکاری‌های راهبردی

سن‌پترزبورگ- ایرنا- نماینده مقام معظم رهبری و دبیرشورای عالی امنیت ملی ایران در ادامه دیدارهای دوجانبه با مقامات بلندپایه بریکس، عصر چهارشنبه با مشاور امنیت ملی هندوستان دیدار و درباره راه‌های توسعه و تعمیق همکاری‌ تهران و دهلی نو گفت و گو کرد. 

به گزارش شامگاه چهارشنبه خبرنگار ایرنا، علی اکبر احمدیان و آجیت دوال در این دیدار بر تداوم روند رو به توسعه همکاری‌های راهبردی دو کشور از جمله در حوزه زیرساخت‌های حمل و نقل و کریدور شمال – جنوب تأکید کردند.

تأکید مقامات ارشد امنیتی ایران و هند بر توسعه همکاری‌های راهبردی

در این دیدار، طرفین بر تقویت مناسبات سیاسی، امنیتی و اقتصادی ۲ کشور تاکید و از روند رو به رشد تعاملات و همکاری‌های مشترک در حوزه‌های راهبردی ابراز رضایت کردند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در این دیدار، بندر چابهار را مصداق مناسبی از همکاری‌های ۲ کشور عنوان و متقابلاً مشاور امنیت ملی هند نیز بر اهمیت کریدور شمال-جنوب تاکید کرد.

نشست مقامات عالی رتبه امنیتی کشورهای عضو بریکس روز چهارشنبه با حضور دکتر علی اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در سن‌پترزبورگ روسیه برگزار شد.
علاوه بر ایران، مقامات برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی، امارات متحده عربی و اتیوپی به عنوان اعضای گروه بریکس در این نشست سه‌روزه شرکت کرده‌اند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی روز سه‌شنبه در نخستین روز سفر خود با دبیر شورای امنیت ملی روسیه، دستیار ویژه پوتین در همکاری‌های بین‌المللی، معاون نخست‌وزیر صربستان و وزیر ریاست جمهوری آفریقای جنوبی درباره ارتقای همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه در سطح بین‌المللی گفت و گو کرد.
وی همچنین روز چهارشنبه با دستیار ویژه رئیس‌جمهور برزیل به صورت دوجانبه دیدار داشت.
این اجلاس روز پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ به کار خود پایان می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha