۲۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۲۲
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85594329
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

افزون بر ۲۱ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در گیلان ارائه شد

رشت - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان گفت: ۲۱ هزار و ۳۸۴ نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در اجرای طرح تابستانه مهارت در این استان ارائه شده‌است.

کاظم پورنصیری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در اجرای طرح تابستانه مهارت افزون بر ۴۲۵ نفر دوره در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: طرح تابستانه مهارت با هدف ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی استعدادهای مهارتی دانش‌آموزان و بازماندگان از تحصیل در گیلان به اجرا درآمد.

پورنصیری اضافه کرد: کمک به هدایت تحصیلی و شغلی دانش‌آموزان، کمک به خلاقیت، نوآوری و رشد مهارت‌های کسب و کار در دانش‌آموزان، استعدادسنجی، رغبت‌سنجی و تعیین بهترین شغل متناسب با ویژگی‌های فردی متقاضی و معرفی ظرفیت‌های اشتغال موجود در جامعه از جمله طرح تابستانه مهارت است.

وی با اشاره به فعالیت تمام مراکز آموزش فنی و حرفه ای گیلان در اجرای طرح تابستانه مهارت برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان اظهار کرد: جامعه هدف طرح ‌تابستانه مهارت دانش‌آموزان در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی بین ۳۰ تا ۱۲۰ ساعته برای شرکت‌کنندگان در طرح تابستانه مهارت اضافه کرد: شرکت‌کنندگان گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ سال طرح تابستانه مهارت گواهینامه حضور در دوره‌های آموزشی را دریافت خواهند کرد.

وی اظهار کرد: داوطلبان گروه سنی ۱۵ تا ۱۸ سال شرکت کننده در این طرح نیز پس از شرکت در آزمون و قبولی گواهینامه رسمی دریافت می‌کنند.

کسب مهارت در رشته‌های متناسب با بازار کار راهکاری برای برون رفت از بیکاری است؛ در واقع اشتغال و کارآفرینی را می‌توان مقصد و دستاورد مهارت‌آموزی دانست از این‌رو گسترش آموزش‌های مهارتی، معرفی الگوهای موفق و نهادینه کردن آنها در جامعه اهمیت بسزایی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha