امام جمعه ایلام:  چشم همه مظلومان جهان به انقلاب اسلامی است

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه امروز چشم همه مظلومان جهان به انقلاب اسلامی است، گفت: همه افراد جامعه نسبت به زمینه سازی و تسریع در ظهور امام زمان(ع) با قرار گرفتن در مسیر بندگی خداوند متعال مسئول هستند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام "اله نور کریمی تبار" روز پنجشنبه در مراسم عزاداری امام حسن عسکری(ع) با تسلیت سالروز شهادت مظلومانه آن امام همام به محضر امام زمان(عج) و همه مسلمانان جهان، اظهار کرد: امام حسن عسکری(ع) در مدت ۶ سال که زعامت جهان تشیع را برعهده داشتند، با سخت ترین شرایط و فشار حکومت بنی عباس مواجه بود.

وی افزود: محدودیت ها و فشار حکومت بنی عباس برای این بود که امام حسن عسکری(ع) به عنوان یک شخصیت برجسته که منصوب از سوی خدا بوده و در جامعه ممتاز است، اگر مردم و افرادی که داعیه دینداری دارند، بتوانند با امام ارتباط برقرار کنند به طور قطع مرید امام خواهند شد و حکومت ستمگر خلفای عباسی سقوط خواهد کرد و بر این اساس محدودیت هایی برای امام حسن عسکری(ع) توسط حکومت ستمگر بنی عباس برای آن حضرت ایجاد شد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه ما باید قدردان شرایط امروز و نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان حکومت علوی باشیم، گفت: نظام اسلامی برای گسترش عدالت در جامعه تلاش می کند، جمهوری اسلامی مرکز شیعیان جهان است و از صدر اسلام تا کنون، برای اولین بار حکومت اسلامی تشکیل شده است که باید قدردان این نعمت بزرگ الهی بود.

حجت الاسلام کریمی تبار ابراز کرد: در طول تاریخ معارف اهل بیت(ع) توسط شیعه در گمنامی، تقیه و در عین مظلومیت نسل به نسل به امروز و انقلاب اسلامی رسیده که در این مقطع از زمان نور انقلاب اسلامی در دنیا فراگیر شده و آثار و برکات آن را در بیداری اسلامی در مقابل نظام سلطه و دفاع از مظلومان جهان به ویژه مردم مظلوم غزه و فلسطین می بینیم.

وی بیان کرد: امام حسن عسکری(ع)، معارف تشیع و اهل بیت(ع) را با وجود همه تگناهای که دشمنان برای آن حضرت ایجاد می کردند به جامعه آنروز انتقال می داد و بیش از ۱۰۰ دانشمند علوم دینی را تربیت کردند، فعالیت های آن حضرت موجب شد که نور اسلام ناب محمدی روشن بماند و به امروز برسد، زمینه سازی برای آشنایی و آگاهی جامعه آن روز از غیبت امام زمان(عج) از مهم ترین اقدام های امام حسن عسگری(ع) بوده است.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: همه ما امروز نسبت به زمینه سازی و تسریع در ظهور امام زمان(ع) با قرار گرفتن در مسیر بندگی خداوند متعال مسئول هستیم و رفتار و عمل تک تک ما و حرکت جمعی افراد جامعه در ظهور امام زمان(عج) تاثیرگذار است.

امام جمعه ایلام گفت: جامعه بایستی به بلوغی برسد که پذیرای حکومت مصلح باشد و امروز باید زمینه لازم را برای ظهور آن حضرت را با رفتار و عمل مبتنی بر اسلام ناب محمدی فراهم کنیم و تلاش کنیم که خود را با معارف اهل بیت(ع) آشنا و عمل کنیم.

به گزارش ایرنا، این مراسم با همراه با سینه زنی و نوحه خوانی در سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) در مسجد امام حسن عسکری(ع) شهر ایلام برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha