۲۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۱۸
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85594362
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کم و کیف جشنواره هنرهای تجسمی جوانان در خراسان‌شمالی

بجنورد-ایرنا- حضور ۱۷۴ هنرمند در یازده رشته برای نخستین بار در خراسان شمالی در قالب سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان، شور و حال وصف ناشدنی را در فضای هنری این خطه ایجاد کرده و به اعتقاد هنرمندان این گونه جشنواره ها زمینه ساز تحول در هنر این استان خواهد بود.

به گزارش ایرنا، خلق آثار هنری با هدایت اساتید و کسب تجربه های نو با شیوه استاد شاگردی در تولید آثار، اتفاقی است که امروزه با وجود آن که به یک ضرورت تبدیل شده است اما جز در دل این رویداد جایگاه دیگری ندارد و همین مقوله این جشنواره را برای هنرمندان جوان جذاب کرده و برگزاری آن پویایی را به جامعه هنری بازگردادنده است.

به همین خاطر به سراغ تنی چند از هنرمندان و اساتید رفته و جشنواره را از دریچه نگاه هنرمندان به تماشا نشستیم.

کم و کیف جشنواره هنرهای تجسمی جوانان در خراسان‌شمالی

رشد کمی و کیفی آثار

استاد و داور کارگاه خوشنویسی که دومین سالی است که در این رویداد به عنوان داور حضور پیدا کرده است، گفت: آثار ارائه شده در این دوره نسبت به دوره گذشته از رشد کمی و کیفی برخوردار است، این اتفاق نشان از اقدامات صورت گرفته از سوی متولیان امر است.

عباس نوری لازمه خوب شدن حال تجسمی به ویژه در رشته خوشنویسی را آماده سازی هایی پیش از جشنواره در قالب کارگاه های آموزشی عنوان و اظهار کرد: می توان از ظرفیت استان ها برای ارتقا سطح کیفی خوشنویسان بهره گرفت.

وی تقدیر از پیشکسوتان در استان‌های میزبان و در دل جشنواره را اقدام اثرگذار دیگری در ترغیب هنرمندان جوان برای ادامه راه دانست.

رقابتی سخت

الهه محمدی که موفق شده است تا در رشته تصویرسازی به این دوره از جشنواره راه پیدا کند، به مقایسه این دوره با دوره پیشین پرداخت و گفت: سطح کار شرکت کنندگان این دوره نسبت به دوره قبل خیلی بالاست و این رقابت‌ را سخت می‌کند.

وی انتخاب موضوع جشنواره را به واسطه گستردگی دامنه پرداخت به آن‌ بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: با توجه به گسترگی موضوع می توان به خوبی روی آن کار کرد و به ایده های جالبی رسید.

وی که در دوره گذشته حضور داشت و موفق شد تا منتخب این دوره باشد، فضای آموزشی شکل گرفته در جشنواره را به واسطه برپایی کارگاه ها بسیار خوب ارزیابی کرد و خواستار تغییر در روند انتخاب منتخبان جشنواره شد و اضافه کرد: افزایش تعداد منتخبان در هر بخش انگیزه فعالیت هنرجویان را دوچندان خواهد کرد.

کم و کیف جشنواره هنرهای تجسمی جوانان در خراسان‌شمالی

استمرار کارگاه ها

عصمتی، استاد نگارگری که برای دومین سال پیاپی داور بخش نگارگری این رویداد ملی را عهده دار شده است، از این که استقبال خوبی از بخش نگارگری شده و نسبت به دوره های قبل گسترش بیشتری پیدا کرده است، سخن گفت و افزود: در این دوره شاهد حضور هنرمندانی که تجربه و مهارت بیشتری دارند، هستیم.

داور جشنواره سی و یکم تجسمی، یکی از عوامل اثرگذار در کیفی سازی جشنواره ها را استمرار این رویدادها برشمرد و خواستار تداوم کارگاه های هنری در طول سال شد تا مقدمه ای برای برگزاری بهتر جشنواره ها شود.

هدایت درست؛ عامل تولید خلاقانه

علی توسلی که از استان اردبیل در این رویداد حضور پیدا کرده، ارتباط هنرمندان با یکدیگر و یادگرفتن از هم را یکی از نقاط مثبت و قوت این جشنواره عنوان کرد.

این هنرجوی راه یافته به بخش طراحی که تجربه حضور در دوره گذشته را دارد، بهره گیری از اساتید شناخته شده در دل این رویداد را در هدایت درست هنرجو و حرکت به سمت تولید آثار خلاقانه و تکنیکی بسیار اثرگذار دانست.

کم و کیف جشنواره هنرهای تجسمی جوانان در خراسان‌شمالی

پل ارتباط هنرجو و استاد

زینب فرمانیان دانشجوی رشته نقاشی که نخستین حضورش را در این رویداد هنری تجربه می کند و در بخش طراحی به رقابت می پردازد، این رویداد را بستری مناسب برای تبادل ارتباط هنرمندان با یکدیگر دانست و گفت: این جشنواره پل ارتباط خوبی میان هنرجویان و اساتید است و موجب می شود تا تجربه های جدیدی به دست بیاورند.

وی با توجه به این که هر چند روند کارگاه ها بیشتر به سمت ایده پردازی و کار کردن موضوعی است، اما دیدن آثار یکدیگر در دل کارگاه نوعی آموزش که در روند رشد هنری هنرمندان تاثیرگذار است.

وی تداوم ارتباط میان هنرمندان و شکل گیری کارگاه هایی مستمر و ادامه دار را در تکنیکی تر شدن روند آموزش در این رویداد اثرگذار دانست.

قرارگرفتن در مسیر درست هنری

سیده نسیم محمودیان که از زنجان در رشته نقاشی شرکت کرده، آشنایی با هنرمندان و استادان به منظور ارتقا سطح آثار هنری خود، دلیل حضورش در این رویداد عنوان کرد و گفت: با تجربه هایی که به واسطه حضور در جشنواره به دست می آوریم به طور قطع در ارتقا سطح فرهنگ و هنر کشور سهیم خواهیم‌ بود.

وی با بیان اینکه قرارگرفتن در مسیر درست هنری زمینه پیشرفت هنر را فراهم می کند،اظهارداشت: از این‌روی بسیار خرسندم که این مسیر از طریق جشنواره میسر شده است تا با شکل گیری گفت و گوهای هنری، در این مسیر قرار بگیریم.

به گزارش ایرنا، سی‌ و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران در ۱۱ رشته و در قالب کارگاهی با حضور ۱۷۴ هنرمند از نوزدهم ماه جاری در دانشکده هنر بجنورد فعالیت خود را آغاز کرده و بیست و سوم ماه جاری با معرفی برترین ها به کار خود پایان خواهد داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha