حجت الاسلام سید حسن خمینی ارتحال آیت‌الله محفوظی را تسلیت گفت

شهرری - ایرنا - حجت الاسلام سید حسن خمینی با صدور پیامی ارتحال آیت‌الله عباس محفوظی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را تسلیت گفت.

به گزارش ایرنا از اعلام روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت امام خمینی (ره)‌، در پیام تسلیت یادگار امام راحل آمده است: بی شک مجاهدات ایشان در سالهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و همراهی و تلمذ ایشان در محضر امام راحل در کنار تلاش ها و مجاهداتشان در سالهای پس از انقلاب در خاطر دوستان و یاران انقلاب و امام باقی خواهد ماند و انشاء الله توشه گرانسنگی برای آن فقید سعید خواهد بود.

در پیام تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) آمده است: درگذشت عالم مجاهد و فقیه بزرگوار حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ عباس محفوظی رحمت الله علیه موجب تأثر شد، همچنانکه محبت سرشار آن مرحوم به امام و بیت ایشان در سالهای غربت و ایام سختی همواره در یادها باقی است.

این پیام می افزاید: اینجانب ضمن تسلیت این مصیبت به ساحت مقدس ولی الله الاعظم(عج) و حوزه های علمیه و بیت مکرم ، خصوصا برادرم جناب آقای دکتر محمد صادق محفوظی دامت تأییداته، علو درجات ایشان را از خدای متعال مسئلت دارم و برای بازماندگان محترم صبر و اجر آرزومندم.

به گزارش ایرنا ،‌آیت الله محفوظی سه شنبه شب در ۹۶ سالگی به رحمت ایزدی پیوست.

این عالم ربانی در سال‌ ۱۳۰۷ هجری‌ شمس‌ی در یکی‌ از روستاهای‌ شهرستان‌ رودسر و در خانواده‌ای‌ مذهبی‌ به دنیا آمد و در سال های گذشته به عنوان یکی از اساتید دروس خارج حوزه علمیه قم به تربیت طلاب اشتغال داشت.

آن مرحوم در نجف اشرف نزد آیات عظام حلی و شاهرودی کسب فیض نمود و در قم از دروس بزرگانی چون آیات عظام بروجردی، امام خمینی، گلپایگانی، داماد، حجت و علامه طباطبایی بهره برد و علاوه بر جدیت در درس و بحث و تألیفات، اقدامات شایسته‌ای در امور خیر نظیر تأسیس دانشگاه، مرکز معلولان، مدارس علمیه و دستگیری از نیازمندان انجام داد.

آیت الله محفوظی از ابتدای نهضت اسلامی در مبارزات علیه رژیم پهلوی حضور داشت و بارها دستگیر ، زندان و تبعید شده‌ بود.

پیکر آن مرحوم امروز پنجشنبه ساعت ۱۰ صبح همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) با حضور علما و اقشار مختلف مردم از مسجد امام حسن عسکری(ع) قم تا حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) تشییع و در بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(س) به خاک سپرده خواهد شد.

مراسم بزرگداشت آیت الله محفوظی هم پنجشنبه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha