ادامه پروژه مدرسه‌سازی و برقراری عدالت آموزشی در هرمزگان+ فیلم

بندرعباس - ایرنا -آیین کلنگ زنی ۱۵ پروژه آموزشی ۱۲ کلاسه طی دو سال در ۸ شهر بندرعباس، بندرلنگه، میناب، رودان، بستک، حاجی آباد، پارسیان و جاسک که با حضور استاندار هرمزگان، معاون وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مدیران استانی انجام شد، قرار است با اعتبار ۵۵۰ میلیارد تومانی موجب ارتقا سرانه فضای آموزشی استان شود.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، مهدی دوستی استاندارهرمزگان در حاشیه کلنگ زنی یک مجموعه آموزشی ۱۲ کلاسه در شهرک پیامبر اعظم بندرعباس اظهار کرد: در اجرای پروژه مسکن مهر در دهه ۸۰، امکانات زیرساختی نظیر مدرسه در این مجموعه‌ها در نظر گرفته نشده بود که مشکلاتی برای مردم ایجاد کرد.

وی افزود: با بهره‌گیری از همین تجربه، همزمان با پروژه های نهضت ملی مسکن به ایجاد زیر ساخت‌های زیربنایی نظیر آب و برق و امکانات آموزشی نیز پرداخته ایم.

استاندار هرمزگان گفت: این پروژه‌ به نمایندگی از ۱۵ مدرسه بزرگ ۱۲ کلاسه در سراسر استان کلنگ‌زنی شد که در مجموع ۱۸۰ کلاس درس جدید به با سرمایه گذاری پنج هزار و 500 میلیارد ریالی حداث می‌شود؛ تمام منابع مورد نیاز این طرح نیز تأمین و در اختیار اداره کل راه و شهرسازی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در سفر دوم رئیس جمهور شهید در بهمن ماه سال ۱۴۰۲ در استان هرمزگان ۸۰۰ کلاس درس به بهره برداری رسید و هفته دولت امسال نیز ۴۶۰ کلاس به آموزش و پرورش تحویل شده است؛ امروز نیز ۱۸۰ کلاس درس جدید در راستای ارتقا سرانه آموزشی استان کلنگ زنی شد.

دوستی با اشاره به برخی مشکلات در محوطه سازی و تأمین آسانسور ساختمان‌های مسکن مهر، توضیح داد: به همین منظور ۱۶۰ آسانسور برای مساکن مهر که از دهه هشتاد ساخته شده بودند تأمین شده که از این تعداد ۸۰ آسانسور نصب و ۸۰ اسانسور در نوبت نصب است.

وی ادامه داد: بحث محوطه سازی و آسفالت ۳۹ پروژه مسکن مهر به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان نیز باقی مانده بود که خوشبختانه به سرانجام رسید و نزدیک به ۳۰۰ هزار مترمربع محوطه سازی و آسفالت شده تا بخشی از مشکلات ساکنان آن‌ها برطرف شود.

۴۵۰۰ دانش آموز هرمزگانی از نعمت مدارس ایمن ‌و استاندارد برخوردار می شوند

مهدی باوقار مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان نیز در ابن مراسم خاطرنشان کرد : این حرکت بزرگ در هشت شهر بندرعباس، بندرلنگه، میناب، رودان، بستک، حاجی آباد، پارسیان و جاسک موجب ارتقا سرانه فضای آموزشی استان می‌شود.

وی تصریح کرد: با بهره برداری از ۱۸۰ کلاس درس جدید در سراسر استان تعداد چهار هزار و ۵۰۰ دانش آموز از نعمت مدارس ایمن ‌و استاندارد برخوردار می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha