۲۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۵۰
کد خبرنگار: 5546
کد خبر: 85594427
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

گلستان در سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) به سوگ نشست

۲۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۵۰
کد خبر: 85594427
گلستان در سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) به سوگ نشست

گرگان- ایرنا- نگارستان ایران همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) یازدهمین خورشید امامت و ولایت غرق در عزا و ماتم است.

به گزارش ایرنا، مردم مؤمن و ولایتمدار استان گلستان شامگاه چهارشنبه و امروز(پنجشنبه) با حضور در آیین‌های مختلف عزاداری در غم شهادت یازدهمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت، به سوگ نشستند.

شهروندان عاشق اهل بیت (ع) گرگان با برپایی آیین‌های سوگواری و حضور در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و دسته‌های عزاداری، ارادت خود را به ائمه اطهار (ع) به ویژه یازدهمین امام شیعیان نشان دادند.

امام حسن عسکری (ع) در سن ۲۸ سالگی و در دوران جوانی به شهادت رسید. این امام همام در میان ائمه اطهار (ع) کمترین دوران امامت را داشتند و امامت حضرت ۶ سال به طول انجامید.

امام حسن عسکری (ع) در بحبوحه حوادث سیاسی خلافت عباسی، ریشه اسلام را با عقل سیاسی و درایت مذهبی و دینی خود قوت بخشید و زمینه‌سازی برای آگاهی شیعیان از چگونگی دوران غیبت و تحمل دوران سخت عصر غیبت از جمله اقدامات مهم این امام همام بود.

به گزارش ایرنا، هشتم ربیع الاول سال ۲۶۰ هجری قمری روز شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) است، آن حضرت پس از ۶ سال امامت، در حالی که در محاصره کامل نیروهای بنی عباس بودند، در ۲۸ سالگی به دست معتمد عباسی به شهادت رسیدند، مضجع شریف آن حضرت در شهر سامرای عراق و کنار مضجع پدر بزرگوارشان، امام علی النقی (ع) است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha