عملیات اطفای حریق جنگل‌های شاداب کوه پلدختر ادامه دارد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: عملیات اطفای حریق جنگل‌های شاداب کوه پلدختر با کمک عوامل امدادی و نیروهای محلی همچنان ادامه دارد.

حسین میرزایی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: به دلیل وزش باد شدید آتش در این منطقه شعله‌ور شده و تعداد زیادی از عوامل منابع طبیعی، محیط زیست و گروه‌های مردمی به منطقه اعزام و برای اطفای حریق در تلاش هستند.

وی گفت: به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه کار هلی برن نیروها توسط هلیکوپتر انجام شده است.

وی افزود: میزان دقیق حریق مشخص نیست و متاسفانه بسیاری از آتش‌سوزی‌های امسال توسط عامل انسانی رخ داده است اما تاکنون علت این حریق اعلام نشده است.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۶ نفر مظنون آتش‌سوزی‌های جنگل‌های لرستان شناسایی و به مقامات قضایی معرفی و پنج نفر زندانی شدند.

پیش از این فرماندار پلدختر از اعزام ۲ بالگرد با هدف اطفای حریق به منطقه خبر داد و اعلام کرد: حریق در جنگل‌های کوه کیالان پاعلم این شهرستان همچنان ادامه دارد.

احسان علی‌پوری گفت: با اعزام یک فروند بالگرد هلال‌احمر و هلی‌برد نیروهای منابع طبیعی، بسیجیان، مردم محل و دوستداران طبیعت، دهیاران و شوراهای منطقه، آتش که از سه روز پیش شعله ور شد حوالی ظهر روز گذشته مهار شد.

وی افزود: آتش‌سوزی دوباره ظهر روز گذشته آغازشده که به‌صورت گسترده‌ای حجم آتش‌سوزی افزایش پیدا کرد که یک بالگرد دیگر امروز جهت هلی‌برد نیروها به منطقه اعزام شد و تاکنون پنج سورتی پرواز بالگرد هلال‌احمر برای مهار آتش‌سوزی جنگل‌های کیالان انجام شد.

وی افزود: عملیات اطفای حریق به‌صورت هوایی و زمینی در حال انجام است و امیدواریم بزودی به پایان برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha