آذربایجان غربی سوگوار سالروز شهادت اباالمهدی (عج) است

ارومیه- ایرنا- آذربایجان غربی همزمان با دیگر نقاط کشور در سالروز شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) غرق عزا و ماتم شده و آیین های مختلفی در این استان برگزار شده است.

به گزارش ایرنا، مردم سراسر شهرها و روستاهای آذربایجان‌غربی همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) همنوا با حضرت صاحب الزمان (عج) داغدار پدر بزرگوار ایشان و یازدهمین ستاره درخشان عالم امامت و ولایت شدند.

آیین‌های سوگواری و عزاداری سالروز شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) در منازل، مساجد، تکایا و اماکن متبرکه و امامزاده‌ها از شب گذشته و صبح امروز در حال برگزاری است و مردم در سوگ امام حسن عسکری (ع) سوگواری و عزاداری می‌کنند.

برگزاری سخنرانی، ارسال پیام تسلیت از طریق فضای مجازی، ارسال احادیث مربوط به امام حسن عسکری (ع)، الصاق عکس مربوط به مرقد مطهر آن حضرت در سامرا و سیاهپوش کردن اماکن عمومی از مهمترین کارهایی است که مردم سوگوار آذربایجان غربی در عزای امام یازدهم شیعیان انجام می دهند.

بسیاری از مردم آذربایجان غربی نیز در صفحات شخصی خود، شهادت امام حسن عسکری (ع) را به امام زمان (عج) تسلیت گفته و برای آن امام غایب از نظر، آرزوی صبر کردند.

همچنین معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در گفت و گو با ایرنا از برگزاری مراسم سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) در برخی از امامزادگان و بقاع متبرکه استان خبرداد و گفت: امامزاده سید بهلول و امامزاده شیخ نوایی خوی و امامزاده غریب حسن در ارومیه از دیشب میزبان مراسم عزاداری پدر بزرگوار حضرت صاحب الزمان (عج) شده اند.

حجت الاسلام سیف الله رستملو ادامه داد: این عزاداری تا امشب نیز ادامه خواهد یافت.

آذربایجان غربی سوگوار سالروز شهادت اباالمهدی (عج) شد

به گزارش ایرنا، هشتم ربیع الاول سال ۲۶۰ هجری قمری روز شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) است آن حضرت پس از ۶ سال امامت، در حالی که در محاصره کامل نیروهای بنی عباس بودند، در ۲۸ سالگی به دست معتمد عباسی به شهادت رسیدند، مضجع شریف آن حضرت در شهر سامرای عراق و کنار مضجع پدر بزرگوارشان، امام علی النقی (ع) است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha