نشان مسئولیت اجتماعی در وزارت علوم در حال طراحی است

تهران- ایرنا- قائم مقام معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، با اشاره به تاکید وزیر علوم بر مسئولیت اجتماعی دانشگاه اظهار داشت: نشان مسئولیت اجتماعی را در دست طراحی داریم و در آینده از آن رونمایی می‌شود.

به گزارش روز پنجشنبه گروه علمی ایرنا، سند اولویت‌های پژوهشی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه‌طباطبائی با حضور رشید جعفرپور قائم مقام معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، محمدعلی اسلامی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، داوود حسین پور معاون پژوهشی دانشگاه، مهدی واحدی معاون دانشجویی دانشگاه، روح الله محمدعلی نژاد مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه و ابراهیم نعیمی مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رونمایی شد.

سند اولویت‌های پژوهشی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه‌طباطبائی برای هدفمندسازی پژوهش‌های دانشگاهی و حل چالش‌ها و مسائل فرهنگی و اجتماعی شامل ۷۲ اولویت پژوهشی در چهار حوزه اصلی تدوین شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه‌طباطبائی در این مراسم گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه این است که حوزه فرهنگ اگر بخواهد به تعالی برسد راهی ندارد جز اینکه اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه را در تعامل با خود قرار دهد. یک سطح جدی از برنامه ها با استفاده از این ظرفیت و تدوین شیوه نامه استاد سرآمد فرهنگی می تواند آن خلا را پر کند.

محمدعلی اسلامی افزود: ارتباط با جامعه و حل نیازهای جامعه گام اول است و همزمان با آن برای اینکه دانشگاه پیشگام باشد ابتدا باید مشکلات خودش را حل کند و برای حل این چالش ها، ضرورت تدوین اولویت های پژوهشی فرهنگی و اجتماعی یک راهکار بود.مقدمات این سند از سال گذشته با توجه به اسناد بالادستی و با هم فکری اساتید برجسته دانشگاه و در جلسات کارشناسی مختلف در چهار حوزه اصلی و ۷۲ اولویت تدوین شد. از موضوعات مرتبط با این اولویت‌ها در قالب طرح ها، رساله های دکتری و پایان نامه های کارشناسی ارشد تا سقف ۵۰ میلیون تومان حمایت می‌کنیم.

نشان مسئولیت اجتماعی در وزارت علوم در حال طراحی است

طراحی نشان مسئولیت اجتماعی در وزارت علوم

قائم مقام معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم بیان کرد: شعار وزیر علوم تحقیقات و فناوری مسئولیت اجتماعی دانشگاه است و دانشگاه نیز نسبت به جامعه و دیگر سطوح باید به این مهم و مسائل پیرامون آن توجه بیشتری داشته باشد. در همین راستا انجام کارهای پژوهشی برای به نتیجه رسیدن الزامی است؛ حتی در وزارت علوم نشان مسئولیت اجتماعی را در دست طراحی داریم که در آینده از آن رونمایی خواهد شد.

رشید جعفرپور گام اول برای موفق شدن دانشگاه ها در مسیر فرهنگ را توضیح داد و گفت: دانشگاه باید ابتدا مسائل خودش را حل کند و این کار معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی با تدوین ۷۲ اولویت پژوهشی کار خوبی است. وضعیت فرهنگی و سیاسی دانشجویان طی یک تحقیقی که صورت گرفته است به نظر می رسد خیلی مطلوب نیست و ما باید در این حوزه نیز کار کنیم و به پشتوانه پژوهش این مهم را ارتقا دهیم.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی ضمن اشاره به اینکه مباحث فرهنگی و مباحث تربیتی سهل و ممتنع است گفت: در تعبیر حضرت امام خمینی (ره) دانشگاه کارخانه آدم سازی و در مباحث فرهنگی و تربیتی فهم و راهکار آن نیز دشوار است و نیازمند کار پژوهشی است. در عصر حاضر فهم درست و نادرست و اینکه چه چیزی ارزش و ضد ارزش است مقداری دشوار شده است. در غرب این بحث تحت تاثیر فرد است؛ یعنی هر چه تو می گویی و هرچه فرد می گوید درست است و منشا درست و نادرست بشر است و گاهی این خود ناهنجاری به وجود می آورد.

عبدالله معتمدی افزود: به نظر می رسد مبانی نظری بسیار مهم است و باید به سمتی برویم که در این زمینه پژوهش هایی را انجام دهیم؛ از جمله مفاهیم سندیت مانند احترام به بزرگتر که در همه فرهنگ ها امری پسندیده است و این مفهوم سندیت را باید منتقل کنیم. این که دانشجو استعداد و ظرفیت خودش را بشناسد و آن را به عمل برساند و در جامعه افزوده ای داشته باشد به نظر نیازمند برنامه ریزی و کار پژوهشی است و در این مسیر چشم اندازی روشن داشته باشیم، می تواند برای ما راهگشا باشد. آنچه امروز در این دانشگاه رونمایی شد چشم اندازی روشن برای مسائل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه است و برای آینده مسیر فرهنگ در دانشگاه می تواند راهگشا باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha