۲۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۲۴
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85594556
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ریاض، دوحه و امان جنایات جدید اشغالگران در غزه را به شدت محکوم کردند

تهران- ایرنا- سه کشور عربی عربستان، قطر و اردن به حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان در «النصیرات» غزه واکنش نشان داده و آن را به شدت محکوم کردند.

به گزارش امروز پنجشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، وزارت امو خارجه عربستان در بیانیه ای به شدت حمله اشغالگران اسرائیلی را به مدرسه آوارگان فلسطینی در غزه محکوم کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه عربستان آمده است: ما ضمن محکومیت شدید حمله به مدرسه آوارگان در غزه، بر ضرورت برقراری سریع آتش بس، حمایت از غیرنظامیان بی گناه و توقف فاجعه بشری بی سابقه در غزه تاکید داریم.

این بیانیه اضافه می کند: ما بار دیگر بر مخالفت کامل با حمله به سازمان های امدادرسانی تاکید می‌کنیم. جامعه جهانی باید سازوکار مجازات بین المللی را فعال کند و مانع اقدامات متوالی اسرائیل علیه قانون بین المللی و بشری شود.

از سوی دیگر وزارت امور خارجه قطر هم اعلام کرد: ما به شدت حمله به مدرسه آوارگان و نیروهای آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) را در اردوگاه النصیرات محکوم می‌کنیم. این کشتار تاکیدی بر رویکرد جنایتکارانه و بی اعتنایی قانون بشری بین المللی است.

در بیانیه وزارت امور خارجه قطر آمده است: ما خواهان تحقیق بین المللی برای روشن شدن حقایق حمله متوالی اشغالگران به مدارس و مراکز اسکان آوارگان هستیم.

از سوی دیگر وزارت امو خارجه اردن نیز اعلام کرد: ما حمله اسرائیل به مدرسه آنروا در اردوگاه النصیرات و شهادت شماری از جمله ۶ نفر از کارکنان آنروا را محکوم می کنیم. تداوم نقض قانون بین المللی و انسانی نتیجه نبود موضع کوبنده ای است که به تجاوزگری علیه غزه پایان دهد.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی در ۲ بمباران هوای،ی مدرسه متعلق به سازمان آنروا در مرکز نوار غزه را هدف قرار داد و علاوه بر هدف قرار دادن غیرنظامیان آواره فلسطینی که در این مدرسه پناه گرفته بودند، شماری از کارکنان این سازمان بین المللی را نیز هدف قرار داد.

از سوی دیگر، سازمان آنروا وابسته به سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان حملات یادشده ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه، ۶ نفر از کارکنان این آژانس کشته شدند که این بیشترین قربانی در میان کارکنان سازمان ملل طی یک حمله است.

گفته می‌شود در مدارس وابسته به آنروا بیش از پنج هزار آواره فلسطینی از بیم حملات اشغالگران پناه گرفته‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha