۲۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۱۳
کد خبرنگار: 2220
کد خبر: 85594574
T T
۱۳ نفر

برچسب‌ها

فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب:بیت‌سیاح نماد عزت، اقتدار و پهلوانی جهان اسلام است

اهواز - ایرنا - فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا در جنوب گفت: "صادق بیت سیاح" طلای پارالمپیک را از دست داد و به نمادی برای پهلوانی، عزت و اقتدار جهان اسلام تبدیل شد.

سرتیپ پاسدار احمد خادم‌ سیدالشهدا روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) با اشاره به حرکت ارزشمند صادق بیت سیاح قهرمان ملی ایران در پارالمپیک ۲۰۲۴، اظهار کرد: کار زیبا و ارزشمند صادق بیت سیاح این قهرمان و پهلوان ایران اسلامی در پارالمپیک و برافراشته کردن پرچم مقدس حضرت ام‌البنین اگرچه مدال طلای این قهرمان ملی را درپی ناداوری، گرفت اما نامش را در جهان اسلام به ثبت رساند.

وی افزود: روحیه پهلوانی و جوانمردی این قهرمان ملی باعث شد وی در اوج قدرت و اقتدار، این موفقیت ارزشمند را زیر پرچم ام‌البنین بداند و آن حرکت ارزشمند را انجام دهد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا در جنوب ادامه داد: اکنون از سراسر جهان، از حرکت ارزشمند صادق بیت سیاح قدردانی کردند و تا سالها این روحیه پهلوانی و حب اهل بیت(ع) این قهرمان ملی ، در تاریخ نمایان است و امید می رود ، چنین روحیه پهلوانی الگویی برای سایر قهرمانان ایران اسلامی باشد.

به گزارش ایرنا ، آیین قدردانی از صادق بیت سیاح قهرمان ملی پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس روز پنجشنبه همزمان با مراسم سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) با حضور جمعی از مردم اهواز و به همت قرارگاه منطقه ای کربلا در جنوب در حسینیه ثارالله اهواز برگزار شد.

در رقابت‌های پارالمپیک پاریس غلامرضا رحیمی در رشته پارا تیراندازی با کمان، احمد امین‌زاده در رشته پاراوزنه‌برداری، صادق بیت سیاح، الهام صالحی، امان‌اله پاپی، هاشمیه متقیان و عرفان بندری در رشته پارادو و میدانی به عنوان ورزشکار و زهرا کرم‌زاده و مهدی فارسی به عنوان مربیان خوزستانی تیم ملی پارادو و میدانی از استان خوزستان در رقابت‌های مذکور حضور داشتند.

احمد امین‌زاده مدال طلا سنگین وزن و الهام صالحی مدال برنز را در این رقابت‌های از ان خود کردند. صادق بیت‌سیاح نیز در پارالمپیک پاریس رکوردشکنی کرد و مدال طلای پرتاب نیزه را کسب کرد اما با دیسکالیفه شدن مدالش پس گرفته شد.

صادق بیت سیاح روز گذشته با استقبال پرشور مردم اهواز و ورزشکاران به خانه بازگشت و باتوجه به افتخار آفرینی این قهرمان ملی در آیین های متعددی از وی به پاس برافراشته کردن پرچم ام البنین(س) در رقابت های پارالمپیک قدردانی کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha