ماحصل گشت هوایی اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس در جنوب کرمان چه بود؟
رییس کمیسیون امنیت ملی( سمت راست)

جیرفت- ایرنا- رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ماحصل گشت هوایی با بالگرد در جنوب کرمان و نیز جلسه شورای تامین در این منطقه را تشریح کرد.

به گزارش ایرنا ابراهیم عزیزی عصر پنجشنبه در پایان سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس به جیرفت و دیگر نقاط جنوب استان کرمان، ضمن تشریح ابعاد مختلف این سفر، بررسی مسائل مختلف مثل تردد قاچاقچیان سوخت، انسان، سلاح و دیگر ابعاد، به درخواست مردم منطقه اشاره و اظهار کرد: زندگی مردم، معیشت و اقتصاد این منطقه سال ها به رودخانه هلیل گره خورده و خشک شدن آن اثر منفی گذاشته است.

وی با بیان اینکه از دغدغه های مردم جیرفت هلیل رود بود و تاکید زیادی روی آن داشتند افزود: اینکه در بالا دست با هر هدف سدی ساخته شود اما اقتصاد مردم آسیب ببیند توجیه اقتصادی و امنیتی ندارد، چون یک بحث امنیتی ما اقتصاد و اثری که اقتصاد بر امنیت دارد، است.

عزیزی اضافه کرد: امروز تصمیم هایی در این زمینه گرفتیم و در ادامه وزیران نیرو و جهاد و سایر مسئولان را به کمیسیون امنیت ملی دعوت می کنیم تا موضوع مورد بررسی قرار گیرد و راهکارهای حل مشکل مردم جنوب کرمان احصا شود.

وی اظهارامیدواری کرد که با روندی که اجرایی هم باشد بتوان حیات لازم را به این رودخانه بخشید و گفت: حیات هلیل رود به معنی زندگی و اقتصاد مردم و حل مشکلات آنان است.

عزیزی با اشاره به اینکه اولین سفر کمیسیون امنیت ملی را به استان کرمان اختصاص دادیم یادآور شد: اولین اقدام لازم، شناخت کامل از جغرافیای جنوب کرمان بود که با بهره گیری از ظرفیت بالگرد و گشت هوایی انجام شد.
وی ادامه داد: همچنین جلسه شورای تامین شهرستان های جنوب کرمان هم تشکیل شد و مسائل و مشکلات متعددی را مطرح کردند.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: فردا هم در مرکز استان نشست های تخصصی خواهیم داشت، جلسه شورای تامین استان را برگزار می کنیم و یک جمع بندی در استان و نیز در تهران روی موضوعات مهمی که بخشی از آن با قانون گذاری، بخشی با اصلاح قوانین و نیز بخشی هم پیگیری از طریق دولت است دنبال می کنیم تا مسائل و مشکلات جنوب کرمان حل و فصل شود.
وی افزود: یک بخشی از مسائل را هم به فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولان و رده های مختلف تامین امنیت یادآور می‌شویم.
عزیزی تاکید کرد: می توانم این نوید را دهم که اولین سفر به کرمان منجر به فرصتی برای تقویت و توسعه زیرساخت هایی که امنیت ساز هستند شود و رضایت مردم عزیزمان را در بر داشته باشد.

به گزارش ایرنا اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس با هماهنگی و دعوت بهنام سعیدی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد و عضو همین کمیسیون مجلس صبح امروز وارد جیرفت شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha