۲۲ شهریور ۱۴۰۳، ۲۱:۴۱
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85594777
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برای مهار آتش سوزی

مدیریت بحران اسفراین آماده‌باش شد

۲۲ شهریور ۱۴۰۳، ۲۱:۴۱
کد خبر: 85594777
مدیریت بحران اسفراین آماده‌باش شد

بجنورد-ایرنا- ستاد مدیریت بحران شهرستان اسفراین به دنبال اعلام آتش سوزی منطقه سیاه خانه گریوان در کوه سالوک به حالت آماده باش درآمد و ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران نیز به ریاست فرماندار تشکیل شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان اسفراین، مسلم نوری فرماندار پنجشنبه شب در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان اظهار کرد: بخشی از منطقه سالوک این شهرستان عصر امروز دچار آتش‌سوزی شده است.

وی گفت: در ساعات اولیه اعلام آتش سوزی با بررسی اولیه حادثه، تصمیم هایی به منظور ایجاد هماهنگی بین حوزه‌های مرتبط گرفته شد که تمامی یگان‌های امدادی شهرستان و شهرهای همجوار برای مهار آتش به این منطقه اعزام شده‌اند و تلاش برای مهار آتش همچنان ادامه دارد.

فرماندار اسفراین از آماده باش تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان ، بخشداری ها ، شهرداری ها، دهیاریها و کمک های مردمی و امداد هوایی برای کمک در مهار آتش سوزی خبر داد و افزود: ستاد مدیریت بحران شهرستان نیز به همراه نیروهای اداری و ستادی مجموعه خود در آماده باش کامل هستند.

وی گفت: به دلیل گستردگی آتش، چند تیم از محیط زیست، منابع طبیعی ، هلال احمر و بسیج به علاوه نیروهای مردمی با تامین اقلام مهار آتش به محل اعزام شده‌اند و تلاش برای مهار آتش همچنان ادامه دارد.

نوری بیان کرد: به دلیل گستردگی حجم آتش سوزی و وزش باد، برای تسریع در خاموش کردن آتش درخواست بالگرد آبپاش برای کمک به خاموش کردن آتش و انتقال نیروها داریم.

پارک ملی سالوک با گستره ۲۰ هزار هکتار در شمال غربی شهرستان اسفراین، به دلیل شرایط توپوگرافی دشتی و کوهستانی، به عنوان یکی از متنوع ترین زیستگاه های استان شناخته می شود.

بخش شمالی این پارک دارای جاذبه های طبیعی گردشگری، کوهستانی و زیستگاه حیوانات کوه زی و قسمت جنوبی زیستگاه حیوانات دشت زی است.

قوچ و میش اوریال، بز، پلنگ، گربه پالاس و گراز از جانوران شاخص پارک ملی سالوک اسفراین هستند.

شهرستان اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی با داشتن ۲ پارک ملی سالوک و ساریگل، ۲ منطقه حفاظت شده و سه منطقه شکار ممنوع با تنوع گیاهی و جانوری ارزشمند، از مهم‌ترین ذخیره گاه های ژنتیکی غنی کشور محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha