بلاتکلیف ماندن احداث بازار بزرگ موتورسیکلت‌ در اصفهان

اصفهان- ایرنا- احداث بازار بزرگ و تخصصی موتورسیکلت‌ و دوچرخه در کلانشهر اصفهان پس از چندین سال بلاتکلیفی همچنان در حد طرح باقی‌مانده است درحالیکه شهروندان خواهان تسریع در اجرای آن هستند.

به گزارش ایرنا، خیابان سروش‌ بعنوان یکی از معابر پرتردد اصفهان به بورس فروش موتورسیکلت تبدیل شده به نحویکه بخش زیادی از پیاده‌روهای این خیابان به‌دلیل قرار گرفتن موتورسیکلت‌ها با معضل سد معبر مواجه بوده و شهروندان بارها شکایت خود را از این وضعیت به مدیریت شهری اعلام کرده‌اند.
مشکل سد معبر در این خیابان اتفاق جدیدی نیست و به سال‌های گذشته باز‍‌می‌گردد چنانکه عباسعلی جوادی رییس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر وقت در سال ۱۳۹۶ تنها راه رفع سدمعبر در چنین معابری را ایجاد بازار تخصصی خرید و فروش موتورسیکلت و دوچرخه عنوان کرد و گفت: به‌زودی این اتفاق در اصفهان رخ می‌دهد.

بلاتکلیف ماندن احداث بازار بزرگ موتورسیکلت‌ در اصفهان
با وجود تغییرات مدیریت شهری، ایده ساخت بازار تخصصی خرید و فروش موتورسیکلت و دوچرخه همچنان مطرح بود تا اینکه محمد مجیری مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان در سال ۱۴۰۰ اعلام کرد به زودی این بازار در یک فضای ۱۶ هزار متری در خیابان سروش برای احداث مجتمع صنفی موتورسیکلت و دوچرخه کلنگ‌زنی و احداث می‌شود.
به گفته وی، این مجموعه از طریق مشارکت با بخش خصوصی اجرا می‌شود و سرمایه‌گذار در حال مطالعه پروژه است تا بتوان کلنگ آن را به زمین زد.

بازار تخصصی موتورسیکلت اصفهان، همچنان در حد طرح

با وجود گذشت هفت سال از پیشنهاد اولیه ساخت بزرگترین و نخستین بازار تخصصی خرید و فروش موتورسیکلت و دوچرخه در اصفهان، بنظر می‌رسد این موضوع در حد طرح باقی‌مانده است.

این در حالی است که معضل سد معبر در خیابان سروش اصفهان همچنان پابرجاست و محمدرضا فلاح عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اواسط شهریور امسال در صحن علنی شورا به این موضوع پرداخت و گفت: طبق قانون، شهرداری مکلف شده است با سد معبر که سبب آزار و اذیت عابران پیاده می‌شود برخورد و آن را برطرف کند و در استفتائات از مراجع تقلید نیز سد معبر جایز نیست و برخی مراجع نیز آن را حرام شرعی می‌دانند.

بلاتکلیف ماندن احداث بازار بزرگ موتورسیکلت‌ در اصفهان

این عضو شورای شهر اصفهان افزود: از شهرداری استدعا دارم برای رفع سد معبر فروشگاه‌ها و واحدهای تعمیر موتورسیکلت در خیابان سروش اقدام کند زیرا عابران پیاده در پیاده‌روهای این خیابان نمی‌توانند تردد کنند و دچار مشکل هستند.
مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان به ایرنا گفت: جهت ایجاد بازار موتورسیکلت فقط پروژه خیابان سروش فراخوان شد که اسناد آن نواقصی داشت و سازمان میادین شهرداری در حال به‌روز رسانی و تکمیل آن است تا مجدد فراخوان شود.
مسعود حیدری افزود: البته مطالعات جامعی روی ابعاد مختلف این طرح انجام شده و چندین بار بازبینی جامعی برای جزییات آن صورت گرفته است.
حیدری گفت: احداث بازار موتورسیکلت و دوچرخه اصفهان، پروژه بزرگی با ارزش حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال بوده و زمین در نظر گرفته شده برای آن متعلق به سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهرداری است.
مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان اضافه کرد: کمیته سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان نیز بر تسریع در احداث و بهره‌برداری از این پروژه تاکید دارد.

بلاتکلیف ماندن احداث بازار بزرگ موتورسیکلت‌ در اصفهان
برخورد با سدمعبر فروشگاه‌های موتورسیکلت در اصفهان

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان درباره سدمعبر توسط فروشگاه‌های موتورسیکلت گفت: پیرو شکایات مردمی به سامانه ۱۳۷ شهرداری اصفهان درباره سد معبر مغازه‌داران موتورسیکلت، ۳۰ مغازه متخلف در ماه جاری اخطار کتبی و تذکر دریافت کردند.
روح‌الله ابوطالبی افزود: از بسیاری مغازه‌داران درخواست شد پیش از اِعمال قانون، موتورسیکلت‌ها را به داخل مغازه منتقل کنند که در این زمینه از پلیس راهور نیز کمک گرفته شد.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان ادامه داد: در پی تذکرات قبلی به برخی مغازه‌داران نیز ۱۷ مورد جریمه توسط پلیس راهور صورت گرفت.

ابوطالبی با اشاره به تشکیل پرونده برای ۲۰ مغازه‌دار در زمینه سد معبر و مشاغل مزاحم و دریافت تعهد محضری مبنی بر عدم تجاوز به حریم معبر عمومی، خاطرنشان کرد: پرونده ۶ واحد که با وجود تعهد کتبی باز هم تخلف کرده بودند به ستاد پیشگیری و رفع تخلفات شهری به‌منظور پلمب ارسال شد.

تلاش خبرنگار ایرنا برای مصاحبه با مدیر عامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان در مورد آخرین اقدام این سازمان درباره طرح مذکور و ساماندهی این وضعیت تا لحظه مخابره گزارش بی‌نتیجه ماند.
گزارش میدانی خبرنگار ایرنا حاکیست که پس از برخورد واحدهای رفع سد معبر شهرداری اصفهان، برخی از مغازه‌داران، موتورسیکلت‌ها و دوچرخه‌های خود را در حاشیه خیابان‌ها مستقر کرده‌اند تا دیگر مشمول برخورد قانونی سد معبر توسط شهرداری نشوند.

کلانشهر اصفهان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت و ۱۵ منطقه شهرداری دارد؛ خیابان سروش حد فاصل میدان‌های احمدآباد تا قدس است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha