۲۳ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۰۷
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85594888
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی ایلام: میزان بارش های استان در پاییز امسال عادی خواهد بود

ایلام - ایرنا - مدیرکل هواشناسی استان ایلام از پیش بینی بارش نزولات جوی این استان در حد کمتر یا نزدیک به نُرمال(معمولی) همزمان با شروع سال آبی جدید در پاییز امسال خبر داد.

"سیروس نادری" روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از نیمه دوم شهریور تا نیمه اول مهر بارش در محدوده معمول هر سال(نرمال) برآورد می شود و بارش خاصی در این بازه زمانی رخ نمی دهد.

وی افزود: از نیمه دوم‌ مهر تا نیمه اول آبان بارش ها در استان اندکی کمتر از معمول و از نیمه دوم‌ آبان تا نیمه اول آذر بارش ها در محدوده کمتر از معمول (نرمال) خواهد بود.

نادری ادامه داد: از نیمه دوم آذر تا نیمه اول دی نیز بارش در محدوده تقریباً معمول(نرمال) و از نیمه دوم دی تا نیمه نخست بهمن بارش های دریافتی استان کمتر از معمول (نرمال) پیش بینی می شود.

وی در مورد وضعیت دمای هوا در روزهای آینده هم بیان کرد: از نیمه دوم شهریور تا نیمه نخست آبان، دمای هوای استان ۰.۵ تا یک درجه سانتیگراد بیش از معمول(نرمال) و از نیمه دوم آبان تا نیمه اول بهمن دمای هوای استان در حدود یک تا ۲ درجه سانتیگراد بیش از معمول( نرمال) برآورد می شود.

وی یادآور شد: میزان صحت پیش بینی های فصلی ۶۰ تا ۷۰ درصد و با تغیبر الگوهای جوی این پیش بینی ها نیز قابل تغییر است و برای افزایش دقت این پیش بینی ها به صورت ماهانه بررسی و بروزرسانی می شود.

به گزارش ایرنا، سال آبی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ مقدار دریافت نزولات جوی استان ۴۴۷.۸ میلیمتر بود و استان طبق پیش بینی ها یک بازه زمانی ترسال را پشت سر گذاشت.

سال آبی از اول مهر هرسال تا پایان شهریور سال بعد ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha