۲۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۲۵
کد خبر: 85594927
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برنامه های متنوع ویژه آغاز امامت حضرت مهدی(عج) در قشم اجرا شد

قشم - ایرنا - مردم ولایت مدار بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس شب گذشته و امروز جمعه همزمان با نهم ربیع الاول آغاز امامت حضرت مهدی(عج) با برگزاری ویژه برنامه های متنوع فرهنگی این رخداد مهم دینی و اسلامی را گرامی داشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، به مناسبت نهم ربیع‌الاول آغاز امامت و ولایت حضرت مهدی(عج)، عاشقان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، در شهرستان مرزی قشم با حضور در آستان مقدس امامزاده سید مظفر(ع)، با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین کمال محمدی و مداحی کربلایی فریدون هنرمندی آغاز امامت و ولایت حضرت مهدی(عج) را جشن گرفتند.

جزیره نشینان قشمی که همگام با سایر نقاط کشور با آذین بندی خیابان ها، محلات و میادین شهرها و نقاط مختلف سرزمین آب و آفتاب به استقبال جشن های هفته وحدت رفته اند، دیشب و امروز با برگزاری مراسم جشن و شادمانی، آغاز امامت و ولایت قطب عالم امکان، حضرت مهدی موعود(عج) را گرامی داشتند.

شب گذشته و صبح امروز نیز بسیاری از خیرین و نیک اندیشان این شهرستان مرزی در کنار آب های فیروزه ای خلیج فارس با برپایی ایستگاه های صلواتی با شربت و شیرینی از قشموندان و گردشگران پذیرایی کردند.

بسیاری از ساحل نشینان جزیره قشم نگین خلیج فارس شامگاه پنجشنبه بر روی پشت بام‌های منازل حضور یافته و فریاد "لبیک یا مهدی" سر دادند تا بار دیگر این نکته را یادآوری کنند که بر آن عهدی که با مولای خود در دفاع از حریم ولایت بسته‌اند وفادارند و با تمام توان از نظام مقدسی که زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) است، حراست خواهند کرد.

همچنین از ساعت ۱۹:۳۰ امشب نیز ویژه مراسم جشن آغاز امامت حضرت ولی(عج) به همراه سفره صلوات با هدف ترویج فرهنگ مهدویت میان اقشار مختلف جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان در حسینیه حضرت علی اصغر(ع) شهرک نریمان و جشن عید امامت حجت بن الحسن(ع) در شبستان حضرت زینب(س) مسجد امام حسن مجتبی(ع) شهر قشم برگزار خواهد شد.

هیات رزمندگان اسلام، جبهه فرهنگی شهدای گمنام و هیات مکتب الشهدای سازمان منطقه آزاد قشم نیز از ساعت ۲۰ امشب جشن مهدویت را با مولودی خوانی، برپایی ایستگاه صلواتی، برگزاری مسابقه فرهنگی و اهدای بسته های مهدوی در مسجد النبی(ص) واقع در میدان شهدای گمنام به مناسبت آغاز ولایت و امامت حضرت مهدی(عج) برگزار می کنند.

نهم ربیع الاول سال ۲۶۰ هجری قمری آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) به حساب می آید که به اراده پروردگار و مصالح مسلمانان از نظرها غایب هستند.

روز نهم ربیع الاول، آغاز امامت امام مهدی(عج)، نوید بخش حکومت عدل جهانی موعود و بشارت دهنده جامعه زیبای معنوی است.

این روز بزرگ به معنای تحقق بخشیدن به کمال دین در جامعه بشری، سرآغاز و شروع زندگی نوین و منتظرانه ای برای رسیدن به جامعه مطلوب الهی است.

آرمان شهر الهی که در همه ادیان به آن اشاره شده است و همه مکاتب درباره آن سخن گفته اند با تولد و به امامت رسیدن امام مهدی(عج) در مرحله آغاز و شکوفایی خود قرار می گیرد و مراحل تحقق عینی آن آغاز می شود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha