پلمب بنگاه مشاوران املاک فاقد پروانه در دماوند

۲۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۴۸
کد خبر: 85594943
پلمب بنگاه مشاوران املاک فاقد پروانه در دماوند

دماوند - ایرنا - رئیس اتحادیه املاک و نمایشگاه‌داران شهرستان دماوند از گشت‌های مشترک نظارتی و پلمب مشاوران املاک فاقد پروانه کسب در شهرستان دماوند خبر داد.

به گزارش ایرنا، حامد کریمی روز جمعه دراین باره به خبرنگار ایرنا گفت: طبق مصوبه کارگروه ساماندهی مشاورین املاک وزارت راه و شهرسازی که طی بخشنامه‌ای از طرف فرمانداری به این اتحادیه ابلاغ شده است و مقرر گردید از این به بعد پلمب آنی بنگاه‌های مسکن بدون پروانه کسب در شهرستان دماوند اجرا شود.

وی افزود: کلیه دفاتر فاقد پروانه به قید فوریت برای اخذ پروانه تخصصی و در ادامه پروانه کسب اقدام کنند.
رئیس اتحادیه املاک و نمایشگاه‌داران شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: گشت‌های مشترک با قوت به کار خود ادامه خواهند داد.

پلمب بنگاه مشاوران املاک فاقد پروانه در دماوند

کریمی یادآور شد: کلاس‌های پروانه تخصصی هر هفته برگزار خواهد شد و دومین دوره آزمون پروانه تخصصی روز ۲۳مهرماه برگزار می‌گردد.

به گزارش ایرنا، حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران مواردی که در بازرسی های املاک مورد توجه و تدقیق گشت‌های بازرسی قرار می‌گیرد، داشتن مجوز فعالیت صنفی، نصب نرخ نامه در معرض دید مشتریان، اخذ درست و قانونی حق کمیسیون املاک و اعطای کد رهگیری بدون دریافت وجه به متقاضیان است، تاکید کرده است.

بر اساس ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن، در راستای رصد و نظارت بر بازار مسکن، ثبت کلیه معاملات املاک و مستغلات اعم از خرید، فروش، پیش خرید، پیش فروش، رهن و اجاره مسکن برای متعاملین در بنگاه‌های مشاوران املاک توسط بنگاه‌ها و برای سایر معاملات خارج از بنگاه‌ها، در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور و اخذ شناسه (کد) رهگیری بدون اخذ هزینه الزامی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha