هواشناسی آذربایجان غربی نسبت به تشدید بارندگی ها هشدار صادر کرد

ارومیه - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: پیرو هشدار سطح زرد شماره ۳۰ و با توجه به تشدید فعالیت سامانه بارشی، هشدار نارنجی (یا احتمال خسارت گسترده ) برای استان صادر شده است.

سعید خلیلی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در توصیف سامانه بارشی افزود: این سامانه شامل رگبار متناوب باران و رعد و برق همراه با وزش باد بوده و زمان شروع آن جمعه است.

وی اضافه کرد: نوع مخاطره رگبار متناوب باران و رعد و برق (در نقاط مستعد بارش تگرگ) همراه با تندباد لحظه ای و منطقه اثر همه مناطق با تاکید بر نیمه شمالی استان است.

وی ادامه داد: زمان پایان این هشدار اواخر وقت روز شنبه ۲۴شهریور و اثر مخاطره نیز شامل آبگرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها، احتمال بارش تگرگ و برخورد صاعقه و آسیب به محصولات کشاورزی است .

این کارشناس توصیه کرد: آمادگی دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران، اجتناب از سفرهای غیر ضرور و احتیاط در ترددهای شهری و جاده ای، خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و فعالیت های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و کوهپایه ای از جمله موارد لازم برای کاهش مخاطرات است.

خلیلی گفت: اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و توجه به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی در کنار محافظت و پوشش محصولات کشاورزی بویژه محصولات کشاورزی و زراعی برداشت شده نیز از مواردی است که لازم به توجه است.

وی با اشاره به اینکه دمای هوای استان کاهش می یابد اضافه کرد: در ۲۴ساعت گذشته شهرستان چالدران با مثبت ۹وپلدشت با مثبت ۳۷درجه سانتی گراد به ترتیب خنک ترین و گرم ترین شهرهای آذربایجان غربی ثبت شده اند.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی از هفته دوم شهریور ماه شاهد بارشهای رگباری باران است ، هر چند طبق پیش بینی ها احتمال کاهش بارشها در پاییز نسبت به مدت زمان مشابه پارسال وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha