۲۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۵۶
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85595045
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام‌جمعه موقت سبزوار: دمیدن در اختلاف شیعه و سنی خواست دشمن است

سبزوار - ایرنا - امام جمعه موقت سبزوار گفت:‌ اگر کسی در تنور اختلافات شیعه و سنی بدمد، خواسته یا ناخواسته در زمین دشمن بازی می‌کند و نقشه دشمنان را اجرا کرده است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سیدعلی اخباری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سبزوار از آغاز ولایت حضرت مهدی (عج) به عنوان غدیر دوم یاد و اظهار کرد: اینکه عده‌ای به این بهانه مجلس لعن و توهین به مقدسات اهل سنت راه بیندازند، پذیرفته نیست و از سیره امامان ما به دور است و به گفته مقام معظم رهبری ما از تعصب‌های شیعه و سنی عبور کرده ایم.

وی افزود:‌ این که عده ای همچنان بر طبل اختلاف شیعه و سنی بکوبند،‌ چه شیعه و چه سنی فرقی ندارد،‌ رهبر انقلاب از این اختلاف افکنان به عنوان شیعه انگلیسی یاد کردند که در لندن نشسته و می‌خواهند برای ما تصمیم بگیرند.

خطیب جمعه سبزوار همچنین با اشاره به سالروز قتل عام مردم مظلوم فلسطین در اردوگاه «صبرا و شتیلا» در سال ۱۹۸۲، گفت:‌ این رژیم کودک‌کش که بنیادش از ابتدا بر کشتار نهاده شده در این روز بیش از ۳۵۰۰ زن و کودک بی پناه را در سه روز در این اردوگاهها قتل عام کرد، چرا که همیشه کارش را فقط با قتل عام و زورگویی پیش می برد.

حجت الاسلام اخباری افزود: بچه های فلسطین که توان دفاع چندانی در برابر این رژیم سفاک را نداشتند امروز به برکت انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی و جانبازی های جبهه مقاومت و سرداران این جبهه، دستشان پر از موشک و سلاح های دیگر است و عملیات غرورانگیزی چون طوفان الاقصی را علیه دشمن صهیونیستی برنامه ریزی می کنند.

وی با اشاره به برگزاری جشن عاطفه ها در آستانه سال تحصیلی توسط کمیته امداد حضرت امام (ره) گفت:‌ توصیه می کنیم برای خانواده های کم بضاعت و دانش آموزانی که می خواهند تحصیل کنند اما مشکل دارند، خانواده های متمکن در این امر خیر مشارکت کنند و مواسات و همدلی با خانواده های محروم را از یاد نبرند.

امام جمعه موقت سبزوار با اشاره به حادثه جان باختن ۲ تن از سبزپوشان نیروی انتظامی سبزوار که دیروز در حادثه ای جاده ای هنگام انجام ماموریت آسمانی شدند، با تسلیت به فرماندهی و کارکنان نیروی انتطامی سبزوار و خانواده این ۲ درگذشته، از خدمات نیروی انتظامی تجلیل کرد.

به گزارش ایرنا،‌ نمازگزاران جمعه سبزوار پس از برپایی نماز جمعه، بر پیکر ۲ نیروی انتظامی جان باخته در حادثه دیروز نماز گزارده و سپس آنان را از جایگاه نماز جمعه تا میدان امام حسین (ع) این شهر تشییع کردند.

گروهبان‌یکم «محمد قناعت» و سرباز وظیفه «علی کلاته‌عربی» از نیروهای پاسگاه انتظامی «آریان» در بخش روداب سبزوار، دیروز هنگام انجام ماموریت در محدوده روستاهای بهارستان و خوشمردان این بخش، به علت انحراف از مسیر و واژگونی خودرو آسمانی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha