امام جمعه یاسوج: هفته وحدت فرصتی برای انسجام و همبستگی مسلمانان‌ است

یاسوج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت:هفته وحدت فرصتی برای همبستگی و انسجام مسلمانان جهان برای مقابله با جنایت های رژیم صیونیستی در سرزمین های اشغالی فلسطین است.

به گزارش ایرنا، آیت ‌الله سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یاسوج با تبریک سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام اظهار کرد: روزهای ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول که به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده فرصتی برای انسجام بیشتر مسلمانان جهان است.

وی ادامه داد: شیعیان مشترکات فراوانی با برادران اهل سنت دارند که می‌تواند نقطه وحدت آنان باشد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج همچنین به برگزاری با شکوه و استقبال مردم استان از کنگره ملی ۲ هزار شهید استان اشاره کرد و افزود: این امر نشان دهنده وفاداری مردم استان به آرمان های شهیدان است.

آیت الله حسینی در بخش دیگری از سخنانش به 27 شهریور که به نام روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد محمد حسین شهریار نامگذاری شده اشاره کرد و ادامه داد: شعر و ادب فارسی در ارتقای فرهنگی جامعه ایرانی نقش ارزشمندی دارد.

حسینی خاطرنشان کرد: در گذشته های نه چندان دور کلمات حکیمانه و پند و اندرزها با همین اشعار در جامعه ایرانی ترویج می‌شد که نیاز است این سنت احیا شود.

وی ادامه داد: شاعران پارسی گویی همچون سعدی، فردوسی، حافظ، مولوی که توانستند هم زبان فارسی را پاس بدارند و هم اخلاق را ترویج دهند از مشاهیری هستند که آثار آنان در جهان زبانزد است.

حسینی با اشاره به شعر استاد محمد حسین شهریار در وصف حضرت امیرالمومنین علی (ع) «علی ای همای رحمت، تو چه آیتی خدا را. که به ما سوا کندی همه سایه هما را» گفت: این آثار در نزد ایرانیان محبوبیت خاصی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج در بخش دیگری از سخنانش به تخریب محیط زیستی کوه دنا از طریق ساخت سد اشاره کرد و افزود: مردم از این امر نگران هستند و این دغدغه ها به جاست.

وی تاکید کرد: امروز کوه دنا مثل یک یخچال عمل می‌کند، برف ساز و باران آور است و آن طور که کارشناسان می گویند: اگر از یک طرف سد خرسان و از طرفی سد ماندگان احداث شود، طبیعت کوه دنا به هم می‌خورد و با مشکل زیست محیطی مواجه می‌شویم.

امام جمعه یاسوج عنوان کرد: مساله کوه دنا موضوع ساده‌ای نیست، کوه دنا میراثی جهانی است و ضرورت دارد در خصوص این میراث طبیعی با حساسیت بیشتری عمل شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha