امام جمعه ایلام: تحریم به عامل پیش برندگی نظام اسلامی تبدیل شده است

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه تحریم نتیجه معکوس داشته و عامل پیش برندگی انقلاب و نظام اسلامی شده است، گفت: وحدت کشورهای مسلمان و همسایه موجب تقویت جبهه مقاومت در منطقه در برابر استکبار جهانی می شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام " اله نور کریمی تبار" در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام حمینی(ره) این شهر با اشاره به افزودن تحریم های ایران از سوی برخی از کشورهای اروپایی و آمریکایی‌ها، اظهار کرد: امروز تحریم اثربخشی خود را از دست داده است، یکی از معماران و برنامه‌ریزان تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی در یادداشتی نوشته که باید اعتراف کرد که ایران توانایی زیادی در خنثی کردن تحریم‌ها دارد و تحریم‌ها، اکنون اثر خودش را از دست داده و این حرف بانیان تحریم و طراحان تحریم است.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه تحریم نتیجه معکوس داشته و به عامل پیش برندگی انقلاب اسلامی شده است، افزود: امروز موشک هایپرسونیک و موشک‌های مختلف دوربرد در کشور به همت جوانان این سرزمین تولید شده که این نشانه شکست تحریم‌های دشمن است، ما آموخته‌ایم که به‌راحتی تحریم‌ها را بشکنیم و با کشورهای همسو و هم‌هدف ارتباط برقرار کنیم و مشکلات خود را حل کنیم.

حجت الاسلام کریمی تبار ابراز کرد: امروز آمریکایی‌ها حیثیت و همینه خود را از دست داده است، امروز آمریکایی‌ها با تمام توان و سلاح های خود در کنار اسرائیل قرار گرفته‌اند اما دربرابر حماس در جا می‌زنند و آمریکایی‌ها، عامل پیروزی صهیونیستها نشده‌اند، هنگامی‌که انصارالله یمن به عنوان یک کشور جنگ‌زده، محروم و فقیر به کمک برادران مسلمان و مظلوم خودش در غزه وارد عرصه جنگ شد و از ورود کشتی‌ها به مقصد اسرائیل جلوگیری کرد، آمریکا با هیاهو و با همراهی کشورهای هم‌پیمان اروپایی‌اش وارد عرصه جنگ شد اما دیدیم در کوتاه‌ترین زمان شکست آمریکا و هم‌پیمانان او آشکار شد نتوانستند در برابر انصارالله بایستند.

امام جمعه ایلام: تحریم به عامل پیش برندگی نظام اسلامی تبدیل شده است

وی تصریح کرد: آمریکا با قرار گرفتن در کنار رژیم اسرائیل هم در بین کشورهای اسلامی اعتبار خود را از دست داده و هم هیمنه شیطانی و پوشالی آن فرو ریخته است، اگر عقلای آمریکا برای آمریکا دلشان می‌سوزد، بهتر است قبل‌از آن طوری که از افغانستان ناچار به فرار شدند، در خاورمیانه هم عقب‌نشینی کنند قبل‌از آن‌که مجبور شوند از منطقه متواری شوند.

امام جمعه در ادامه به اشاره به سفر هوشمندانه رئیس جمهور ایران اسلامی به کشور همسایه عراق و اقلیم کردستان، گفت: این سفر بازخورد رسانه‌ای جهانی داشت و توافقی که رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی با کشور همسایه پیگیر آن بودند، در دولت چهاردهم هم پیگیری شد و این توافق‌ در آستانه اجرایی شدن قرار دارد که این اقدام نشان داد که جمهوری اسلامی ثبات تصمیم‌گیری سیاسی دارد و با تغییر دولت‌ها، تصمیم گیری ها تغییر نمی‌کند.

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر اینکه سفر به کشور همسایه موجب تقویت جبهه مقاومت می شود، خاطرنشان کرد: امام راحل فرمودند که راه قدس از کربلا می‌گذرد، باید وحدت و همدلی ۲ کشور جمهوری اسلامی و مردم مسلمان عراق بیشتر شود تا مسیر آزادسازی قدس فراهم شود.

وی با تاکید بر گسترده‌تر و عملیاتی‌تر ارتباطات میان دو کشور همسایه و دوست ایران و عراق، تصریح کرد: امنیت ۲ کشور ایران و عراق به‌هم گره خورده است، امروز کشور عراق برای مسائل اقتصادی و عمرانی نیاز به تجارب و دستاوردهای جمهوری اسلامی دارد و امید است که این ارتباط هرچه بیشتر شود که وحدت ۲ کشور، موجب هم‌افزایی برای حل مشکلات ۲ طرف می شود.

حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه با تبریک آغاز امامت حضرت امام زمان (عج)، اظهار کرد: امام زمان(عج) ما را می بیند و از آنچه که ما انجام می دهیم خبر دارد در حالی آن حضرت از دیده ما پنهان است.

امام جمعه ایلام یادآور شد: حضرت امام زمان(عج) در زمان غیبت خود تاکید فرموده است که در مسائلی که پیش می آید به راویان احادیث ما مراجعه کنید، آنها حجت ما بر روی زمین هستند و من حجت خدا بر آنها هستیم.

امام جمعه ایلام: تحریم به عامل پیش برندگی نظام اسلامی تبدیل شده است

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه امروز مصداق روایان احادیث، فقها و مجتهدین دین و در رأس آنها، ولی فقیه است، افزود: بهترین مصداق روایان احادیث که رهنمودها، گفته ها و راه هایی که نشان می دهد و موضع گیری هایی که دارد، حجت بر ما است، ولی فقیه زمان است.

وی گفت: امام زمان(عج) مسیر درست و شاخص پیمودن راه درست را به ما نشان داده است، انسان اگر بخواهد حرف و اخبار دشمن را گوش کند باید قدرت تجزیه و تحلیل داشته باشد، قرآن به ما می فرماید که اگر فاسقی پیامی برای شما آورد به آسانی نپذیرید و در مورد آن تحقیق کنید.

حجت الاسلام کریمی تبار تصریح کرد: همه ما به عنوان مسلمان و شیعه که در نظام اسلامی نفس می کشیم، مدیون نظام اسلامی هستیم، نظامی که امام امت آنرا بنیانگذاری کرد و از قید بندگی آمریکایی ها نجات داده است، اقشار مختلف مردم آگاه باشید که در اخباری که از سوی دشمنان منتشر می شود تردیدی در خود نسبت به آن اخبار داشته باشند و این گونه نباشد نعمت هایی که خدا به همه ما در نظام اسلامی عطا کرده است را نادیده گرفته و ناشکر باشیم.

وی با تبریک میلاد پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) و هفته وحدت به همه مسلمانان جهان، ابراز کرد: دستور خداوند متعال این است که به ریسمان الهی چنگ بزنید و و متفرق نشوید، دشمن برای ایجاد تفرقه بین کشورهای مسلمان، بسیار سرمایه‌گذاری کرده و متأسفانه در کشورهای مختلف استکبار جهانی، آمریکا و انگلیس مرزهای جدیدی از جمله عرب و عجم، شیعه و سنی، اختلاف‌ها، درگیری ها و جنگ‌هایی به وجود آوردند که خروجی آن ایجاد تفرقه بین مسلمانان و مسلمان کشی بود.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه وحدت، یکی از فرائض و ضروریات جامعه اسلامی است، گفت: ما مسلمانان با ملیت ها و زبان‌های مختلف دشمن هم نیستیم، دشمن ما کسانی است که دشمن قرآن و اسلام هستند، قرآن کریم حتی اهل کتاب را به وحدت با مسلمان‌ها بر اساس مشترکات دینی و مذهبی دعوت می‌کند اما دشمن با سیاست تفرقه بنداز و حکومت کن به دنبال اهداف شوم خود جلوگیری از پیشرفت کشورهای اسلامی است.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه آنچه که امروز بر مسلمانان مظلوم غزه می گذرد در نتیجه تفرقه ای است که دشمن در جهان اسلام ایجاد کرده است، افزود: جمعیت میلیاردی مسلمانان در برابر یک اقلیت صهیونیست منفعلانه برخورد می‌کنند و امروز نیاز است با غیرت اسلامی، به کمک اطفال مظلوم فلسطین و غزه بشتابند و از ظلم و ستم و کشتار صهیونیست‌ها نجات دهند.

وی تصریح کرد: امروز اگر این وحدت در جهان اسلام ایجاد، به حبل الله تمسک و قرآن را معیار قرار داده شود، اقلیتی جنایتکار نمی‌تواند چنین عرض اندام کرده و سرزمین مسلمانان را تصرف و نسل‌کشی کند، این در حالی است که آمریکا با اهداء سلاح‌های کشتار جمعی از جمله بمب فسفری و سنگر شکن که در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد، به مسلمانان حمله و آنها کشتار و آواره می کند و دنیا و سازمان ملل هم دربرابر این‌ همه جنایت و جایی که پای خون مسلمان‌ها درمیان است سکوت می کنند.

امام جمعه ایلام گفت: مدعیان دروغین حقوق بشر از حقوق حیوانات دم می‌زنند اما در برابر ۴۱ هزار مسلمان مظلوم که در غزه نسل‌کشی شده و بیش‌از ۹۰ هزار انسان مصدوم شده اند، عکس‌العمل نشان نمی‌دهند که بازدارنده باشد اما به حول و قوه الهی رژیم اسرائیل در این جنگ شکست خورده و جز پذیرش شکست دائمی چاره‌ای ندارد.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: یک روزنامه‌نگار آمریکایی درباره جنگ غزه می گوید که اسرائیل نه‌فقط به هیچ‌یک از اهدافی که اعلام کرده بود نرسید بلکه به ویترینی از شکست‌های پی‌درپی و زنجیره‌ای تبدیل شده‌ است و امروز شعار مردم مظلوم غزه شعار هیهات منا الذلة است، این شعار سید و سالار شهیدان در روز عاشورا بود ملتی که چنین شعاری را بر زبان جاری کند شکست‌ناپذیر است و اگر سران اسرائیل در این شرایط توان پذیرش شکست و عقب‌نشینی ندارند، بدانند جبهه مقاومت با حول و قوه الهی طعم تلخ شکست را به آنان خواهد چشاند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha