۲۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۰۳
کد خبرنگار: 996
کد خبر: 85595089
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بروجرد:‌ حمایت از مستضعفان جهان اولویت جمهوری اسلامی است

بروجرد - ایرنا - امام جمعه بروجرد گفت: اهداف جمهوری اسلامی در راستای مبارزه با استکبار جهانی و حمایت از مستضعفان با تغییر دولت ها کمرنگ نمی‌شود و همواره یک اولویت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلای بروجرد افزود: ایستادگی مقابل استکبار و حمایت از مظلومان در هر برهه ای از اولویت های مهم جمهوری اسلامی به شمار می رود.

وی همچنین با اشاره به اینکه سفر رئیس جمهور به عراق به ویژه از نظر اقتصادی برای هر دو کشور تحول آفرین است اظهار داشت: این سفر می‌تواند در تقویت امنیت دو کشور تاثیرگذار باشد زیرا هرچه رابطه بین دو کشور صمیمی‌تر و عمیق‌تر باشد دشمن، استکبار و گروه‌های دست پرورده آنها در منطقه در رسیدن به اهداف خود ناکام خواهند ماند.

وی بیان کرد: همچنین سفر دکتر پزشکیان به عراق در رابطه سیاسی بین دو کشور نیز تاثیرگذار خواهد بود و جلسه وی با رهبران مقاومت عراق موجب عصبانیت دشمنان شد.

امام جمعه بروجرد همچنین بر ضرورت رعایت حجاب از سوی دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: با توجه به بازگشایی مدارس اولیا و مربیان وظیفه دارند در راستای تقویت پایه‌های اعتقادی و دینی به ویژه مقوله حجاب بین دانش آموزان اهتمام جدی داشته باشند.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: دین اسلام ابتدا بر تربیت و سپس بر تعلیم تاکید دارد و قرآن کریم نیر تزکیه را بر تعلیم مقدم دانسته است.

وی با اشاره به آغاز امامت امام زمان(ع) نیز یادآور شد: باید در این روز برای سلامتی امام عصر صدقه داد و با دستگیری از نیازمندان و فقرا دل ایشان را شاد نمود.

خطیب جمعه بروجرد با اشاره به گرامیداشت هفته وحدت افزود: دشمنان به رغم تبلیغات و صرف هزینه‌های فراوان نتوانستند هیچگونه اختلافی بین شیعه و سنی ایجاد کنند.

حجت الاسلام حسینی افزود: بین شیعه و سنی اختلاف سلیقه وجود دارد اما خدا و رهبر آنها یکی است و باید همه تلاش را بر وحدت بین شیعه و سنی، همه نیروها و مردم گذاشت.

امام جمعه بروجرد با اشاره به سالروز درگذشت شاعر نامی انقلابی ایران سید محمد حسین شهریار بیان کرد: باید زبان فارسی را گسترش داد و از به کار بردن الفاظ بیگانه در مکالمات پرهیز کرد.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: امیدواریم دانشمندان ما آنچنان پیشرفت کنند که اگر کسی خواست با علوم جدید در دنیا آشنا شود زبان فارسی را بیاموزد و قطعا با توجه به داشتن جوانان و دانشمندان غیور ایرانی به این روز نیز خواهیم رسید.

وی همچنین با اشاره به سالروز قتل فلسطینیان گفت: این مردم بسیار مظلوم هستند و بیش از ۷۰ سال ظلم و ستم فراوانی به آنها وارد شده که امید است دشمنان به زودی طعم تلخ این همه جنایت در حق ملت فلسطین را بچشند.

وی خواستار رفع مشکلات کارخانه نساجی بروجرد و کارگران این واحد صنعتی تولیدی ملی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha