۲۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۲۶
کد خبرنگار: 5546
کد خبر: 85595127
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

صدای کشاورزان در قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی شنیده شود

گرگان- ایرنا- امام جمعه موقت گرگان شنیدن صدای کشاورزان برای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی از جمله گندم را ضروری دانست و گفت: مسوولان باید هزینه‌های واقعی کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی را گردآوری کنند و پس از محاسبه هزینه‌ها، قیمت‌ را به گونه‌ای که به نفع کشاورز باشد، اعلام کنند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمدقاسم لیوانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان به قیمت‌گذاری ۲۰۵ هزار ریالی هر کیلوگرم گندم توسط شورای قیمت‌گذاری اشاره و اظهار کرد: برخی محصولات کشاورزی مانند گندم، پنبه، دانه‌های روغنی و امثال آن استراتژیک و اساسی است و همه مردم از این محصولات استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: معضل خرد شدن زمین‌های کشاورزی یکی از مشکلات این بخش است و از آنجا که کشت محصولات کشاورزی برای کشاورزان به‌صرفه نیست آنها چاره‌ای جز خرد کردن اراضی کشاورزی خود به قطعات مختلف و فروش آن ندارند.

امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه کشاورزان به سود اندک قانع هستند و به دنبال قیمت‌های نجومی نیستند، خاطرنشان کرد: اینکه عده‌ای پشت درهای بسته بنشینند و برای کشاورزان تصمیم‌گیری کنند صحیح نیست چراکه باید نظرات و سخنان کشاورزان را بشنوند و براساس هزینه‌ها و چالش‌های موجود اقدام به قیمت‌گذاری محصولات کنند.

لیوانی تاکید کرد: دامپروری نیز هزینه‌های زیادی روی دست دامدار می‌گذارد و مسوولان باید به این حوزه هم توجه داشته باشند تا فعالان این بخش بتوانند با فراق خاطر به فعالیت خود ادامه دهند.

وی با اشاره به آغاز امامت حضورت ولیعصر (عج) گفت: پس از شهادت امام حسن عسکری(ع)، امام عصر(عج) به عنوان جانشین پدر مدت کوتاهی در غیبت صغری بودند و سپس دوران غیبت کبری آغاز شد که همچنان ادامه دارد.

امام جمعه موقت گرگان در ادامه هفته وحدت را گرامی داشت و افزود: براساس روایات اهل سنت ۲۶ شهریور ماه مصادف با دوازدهم ربیع‌الاول سالروز ولادت نبی مکرم اسلام(ص) است اما منابع شیعه هفدهم رییع‌الاول را ولادت پیامبر اکرم(ص) می‌دانند که در همین راستا، به ابتکار امام راحل این هفته به عنوان هفته وحدت نامگذاری شد و مسلمانان در این هفته به جشن و شادمانی می‌پردازند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha