۲۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۳۱
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85595182
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خراسان شمالی، رکورد دار کشت «کاملینا» در کشور

۲۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۳۱
کد خبر: 85595182
خراسان شمالی، رکورد دار کشت «کاملینا» در کشور

بجنورد- ایرنا- مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سه هزار و ۷۰۰ هکتار از کشتزارهای استان در سالجاری به کشت «کاملینا» اختصاص یافت و اکنون این خطه رتبه نخست کشور را در کشت این دانه روغنی دارد.

وحید صباغ روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: کشاورزان خراسان شمالی در کشت کاملینا استقبال چشمگیری داشتند و اکنون یک چهارم این دانه روغنی در سطح کشور در کشتزارهای این استان کشت می شود.

وی با بیان اینکه کشت کاملینا نسبت به سال زراعی گذشته ۲ برابر افزایش یافت، افزود: کشاورزان استان پارسال در سطح یکهزار و ۶۰۰ هکتار کاملینا کشت کرده بودند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: کاملینا کاران استان امسال یکهزار و ۲۰ تن محصول به تعاون روستایی استان تحویل دادند و ۳۴۰ میلیارد ریال دریافت کردند.

صباغ با بیان اینکه ۱۰۰ درصد مطالبات کاملینا کاران پرداخت شده است، افزود: این امر موجب تشویق کشاورزان برای کشت این محصول در سال های آینده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: کشت پاییزه کاملینا همزمان با کشت غلات آغاز می شود که پیش بینی می شود کشاورزان در این فصل بیش از پنج هزار هکتار از کشتزارهای خود را زیر کشت این محصول ببرند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سه مرکز خرید شبکه تعاون روستایی در بجنورد،‌ شیروان، مانه و سملقان برای حمایت از کشاورزان و کاهش هزینه های حمل و نقل در سالجاری راه اندازی شد.

به گزارش ایرنا، استان خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار از مساحت این استان را اراضی کشاورزی تشکیل می دهد که از جمعیت یک میلیون نفر حدود ۳۸ درصد در بخش کشاورزی اشتغال دارند که این میانگین در سطح ملی حدود ۱۹ درصد اعلام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha