۲۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۵۳
کد خبر: 85595243
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کارگاه ملی تخصصی گردشگری مذهبی در اردکان برگزار شد

۲۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۵۳
کد خبر: 85595243
کارگاه ملی تخصصی گردشگری مذهبی در اردکان برگزار شد

یزد - ایرنا - کارگاه ملی تخصصی گردشگری مذهبی روز جمعه با مشارکت بیش از ۷۰ نفر در این دوره آموزشی در اردکان برگزار شد.

دبیر برگزاری کارگاه تخصصی ملی گردشگری مذهبی شهرستان اردکان روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: این کارگاه ۲ روزه با هدف انتقال تجربه در زمینه گردشگری مذهبی از سایر کشورها و شهرها، الگونمایی تجربه های موفق این عرصه و مهارت افزایی در خصوص ترسیم فرایند گردشگری مذهبی در شهرستان اردکان برگزار شد.

بتول فتاحی اردکانی ظرفیت های گردشگری مذهبی در آمریکای جنوبی، بررسی ظرفیت های اقتصادی گردشگری مذهبی، رقابت مقاصد جهانی در جذب گردشگران کشور های اسلامی و نقش گردشگری زیارت بر فرهنگ عمومی کشور را از سرفصل های این کارگاه عنوان کرد و گفت: بیش از ۷۰ نفر از فعالان و دانشجویان گردشگری از شهرهای یزد، اردکان، میبد، تهران، اصفهان، قم، شیراز و شاهرود در این رویداد شرکت کردند.

فتاحی ادامه داد: جاذبه های مسیر تاریخی امام رضا(ع) از مدینه به ایران، سابقه گردشگری مذهبی در یزد، بازخورد نظرات گردشگران بین المللی از حضور در اماکن مذهبی ،کاربرد فناوری های هوشمند در توسعه و ترویج گردشگری مذهبی و بررسی و ارائه مدل گردشگری مذهبی در شهر اصفهان و شیراز دیگر سرفصل های این دوره آموزشی بود.

وی با بیان اینکه این دوره باید قبل از ایام محرم و صفر برگزار می شد، گفت: با توجه به اینکه برخی از مدرسان در کشورها و استان‌های دیگر بودند، شهریور ماه سال جاری تنها زمانی بود که تمامی آنها امکان شرکت در دوره آموزشی را داشتند.

سه استان همسایه یزد، اصفهان و فارس به مثلث طلایی گردشگری ایران شهرت یافته اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha