۲۳ شهریور ۱۴۰۳، ۲۰:۰۳
کد خبرنگار: 5616
کد خبر: 85595301
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

اجرای ۶۰ عنوان برنامه طی هفته دفاع مقدس در فیروزکوه

۲۳ شهریور ۱۴۰۳، ۲۰:۰۳
کد خبر: 85595301
اجرای ۶۰ عنوان برنامه طی هفته دفاع مقدس در فیروزکوه

فیروزکوه- ایرنا- فرمانده سپاه ناحیه قمر بنی هاشم(ع) شهرستان فیروزکوه از اجرای ۶۰ عنوان برنامه طی هفته دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار محسن رحیمی عصر جمعه در تشریح جزییات خبر اظهار کرد: حضور نیروهای نظامی در صبحگاه مشترک، راه‌اندازی کاروان نیروهای مقاومت در مدارس و محلات شهرستان، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و توزیع بسته‌های حمایتی و کمک به نیازمندان از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در شهرستان فیروزکوه است.

اجرای ۶۰ عنوان برنامه طی هفته دفاع مقدس در فیروزکوه

وی افزود: حضور گروه‌های پزشکی و جهادی در محله‌های کم‌برخوردار و برگزاری مسابقات ورزشی از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این شهرستان است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فیروزکوه تاکید کرد: از این فرصت مغتنمی که در اختیار داریم باید برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس بهره ببریم و این فرهنگ را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

اجرای ۶۰ عنوان برنامه طی هفته دفاع مقدس در فیروزکوه

به گزارش ایرنا، ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ با حمله هوایی عراق به چند فرودگاه ایران و تعرض زمینی همزمان ارتش بعثی به شهرهای غرب و جنوب ایران، جنگ هشت ساله حکومت صدام حسین علیه ایران آغاز شد.

این جنگ ۱۹ ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و چند روز پس از آن اتفاق افتاد و صدام پیمان الجزایر را در برابر دوربین‌های تلویزیون بغداد پاره کرد.

صدام در نطقی با تأکید بر مالکیت مطلق کشورش بر اروندرود (که وی آن را شط‌العرب نامید) و ادعای تعلق جزایر ایران به «اعراب»، جنگ را در زمین، هوا و دریا علیه ایران آغاز کرد.

این جنگ در حالی شروع شد که ملت ایران دوران نقاهت پس از انقلاب را می‌گذراندند و طبعاً به بازسازی کشور و آرامش و سازندگی می‌اندیشیدند.

نیروهای مسلح نیز به دلیل آن که انتظار جنگ را نداشتند، از آمادگی چندانی برای رویارویی در یک نبرد بزرگ برخوردار نبودند؛ به همین دلایل نظامیان عراق در ماه‌های اول پس از شروع حمله، موفق شدند چند شهر مرزی را در غرب و جنوب ایران تصرف کنند.

در نهایت جنگی که در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ توسط همه ظالمان جهان و به دست صدام بعثی به جمهوری اسلامی ایران تحمیل شد، بدون دستیابی آنان به اهدافشان، در تابستان ۱۳۶۷ به پایان رسید.

۳۱ شهریورماه تا هفتم مهرماه به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha