۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱:۳۶
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85595439
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

پرواز جنگنده های آلمان برای رهگیری جنگنده های روسیه بر فراز دریای بالتیک

تهران-ایرنا- نیروی هوایی آلمان اعلام کرد که جنگنده های یوروفایتر آن در یک ماموریت گشت زنی بر فراز دریای بالتیک، جنگنده های نظامی روسیه را رهگیری کردند.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا از "تاس", نیروی هوایی آلمان در بیانیه ای ادعا کرد: امروز، نیروهای واکنش سریع ما از پایگاه هوایی لااژ در ایالت فدرال مکلنبورگ-فورپومرن و از باند هوایی لیلوارد در لتونی پرواز کردند. دلیل این پرواز، حضور هواپیماهای روسی در آسمان بدون سیگنال فرستنده بودند.

نیروی هوایی آلمان ادامه داد که جنگنده های آن هواپیمای های تی یو ۱۴۲ و سوخوی ۳۰ نیروی هوایی روسیه را بر فراز بالتیک اسکورت کردند.

معمولاً جنگنده های یوروفایتر در عرض چند دقیقه پرواز می کنند تا تهدید بالقوه را بررسی کنند و در صورت لزوم آن را از بین ببرند. با این حال، چنین بررسی های عمدتاً معمولی هستند.

پیش از این وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که تمامی پروازهای نیروی هوایی این کشور با رعایت دقیق قوانین بین المللی هوایی انجام می شود.

به گزارش ایرنا، با ادامه جنگ در اوکراین، تنش ها میان ناتو و روسیه افزایش یافته است و دو طرف در موارد مختلف از رهگیری جنگنده های یکدیگر بر فراز مناطق عملیاتی حساس خبر داده اند.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روابط خود را با روسیه پس از الحاق کریمه در سال ۲۰۱۴ به حالت تعلیق درآورد، در حالی که مسکو گسترش ائتلاف به سمت شرق را تهدیدی برای امنیت ملی می‌داند.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha