۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۱۹
کد خبر: 85595447
T T
۱۰ نفر

برچسب‌ها

عملیات اجرایی پارک خطی ۲ هکتاری چشمه‌کیله تنکابن آغاز شد

نوشهر- ایرنا- عملیات اجرایی پارک خطی ۲ هکتاری تنکابن با حضور سید رضا صالحی امیری وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از مسوولان استانی آغاز شد.

به گزارش ایرنا، شهردار تنکابن در حاشیه مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی تنکابن به مناسبت ۹۰ سالگی عمارت شهرداری این شهر ساحلی و در مراسم کلنگ‌زنی پارک خطی این شهر که کنار رودخانه چشمه‌کیله قرار است ایجاد شود، گفت: این طرح به مساحت ۲۰ هزار متر و با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

محمدابراهیم لاریجانی اجرای این طرح‌ها را رویکرد مدیریت شهری توسعه گردشگری تنکابن برشمرد و افزود: ایجاد جاذبه‌های مکمل و انسان‌ساخت در کنار طبیعت و تاریخی این شهر موجب جذب گردشگر و توسعه گردشگری منطقه می‌شود.

وی هدف از اجرای این طرح‌ها را تبدیل تنکابن از مسیر به مقصد گردشگری توصیف و اضافه کرد: ایجادِ زیرساخت‌های گردشگری مکمل و زیرساخت‌های مرتبط با آن که پیرامون رودخانه چشمه‌کیله شکل گرفته موجب جذب گردشگر و افزایش نرخِ اقامت می‌شود.

لاریجانی تصریح کرد: در حال حاضر گردشگران زیادی برای خرید، تفریح یا تماشای جاذبه‌های طبیعی به تنکابن می‌آیند. اما نرخ ماندگاری عموم آنان بیش از نیم روز نیست. به همین دلیل با اتخاذ رویکردها و طرح‌های گفته شده به دنبال افزایش مدت زمان شب اقامت هستیم.

شهردار تنکابن اجرای این طرح‌ها را عاملی در جهتِ تنوع بخشی گردشگری و ایجاد جاذبه‌های مکمل دانست و افزود: این پارک ۲ هکتاری نیز با هدف ایجاد تفرجگاه و محل کمپ و اسکان مسافران و گردشگران در حاشیه رودخانه عملیاتی می‌شود.

وی با بیان این که احداث پارک یک هکتاری و ۲ هکتاری محلی برای محل عرضه محصولات غذایی و پذیرایی انجام می‌شود، اظهارکرد: همچنین شهرداری تنکابن ۳۰۰ متر پایین‌تر از این ۲ پارک و پل طبیعت مطالعات اجرای سد لاستیکی را هم آغاز کرده که طی چهار ماه آینده کلنگِ ساخت آن به زمین زده خواهد شد.

این مسئول اجرای همه این طرح‌ها را در راستای تکمیل نقشه توسعه گردشگری تنکابن و منطقه نمونه گردشگری چشمه‌کیله معرفی و بیان کرد: ایجاد پل طبیعت با فضای پیاده‌روی و پذیرایی، پارک ۲ هکتاری برای محل اسکان و پذیرایی مسافر، محلی برای فروش صنایع دستی، تلفیق سنت و مدیرینته در قالب پل طبیعت و پل تاریخی چشمه‌کیله، سد لاستیکی برای ایجاد دریاچه پشت سد، گذر مشاهیر و چند طرح دیگر همگی جزو عناصر مهم نقشه گردشگری تنکابن هستند که بخشی از آن‌ها اجرا شده و بخشی دیگر نیز در مرحله کلنگ‌زنی قرار گرفته‌اند.

لاریجانی گفت: اگر این طرح را در یک چشم‌انداز کلی ببینید متوجه خواهید شد که مدیریت شهری در مسیرِ ساخت منطقه نمونه گردشگری است. این در طرح در چند پروژه و چند فاز طراحی شده که با توجه به منابع محدود اعتباری در شهرداری تلاش می‌کنیم بتوانیم هر سال قسمت‌هایی از طرح را پیش ببریم.

به گزارش ایرنا، شهرداری تنکابن به بهانه ۹۰ سالگی شهرداری این شهر از ۲۴ تا ۳۱ شهریور هفته فرهنگی با عنوان رویداد ۹۰ سالگی را برگزار می‌کند. در قالب این رویداد فرهنگی گردشگری در نقاط مختلف شهر برنامه‌های متعددی و متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی و گردشگری برگزار می‌شود؛ از نمایشگاه عکس و اجرای تئاتر و تور شهرگردی و همایش‌های فرهنگی گرفته تا مسابقات ورزشی مختلف مثل ورزش‌های رزمی، بازی‌های بومی و محلی، کشتی گیله‌مردی و حتی مسابقات آفرود و موتورکراس. مجموعه‌ای از برنامه‌ها قرار است طی هشت روز در تنکابن برگزار شود که نه تنها برای تنکابنی‌ها روز و شب‌های متفاوتی خواهد ساخت، بلکه این شهر را در هفته پایانی تابستان ۱۴۰۳ به بهترین مقصد سفر در شمال نیز تبدیل می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha