۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۰۶
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85595524
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هشدار مدیریت بحران استانداری البرز به کشاورزان / کاهش دما در پیش است    

کرج - ایرنا - مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز با اعلام هشدار سطح زرد هواشناسی و پیش بینی کاهش پنج درجه ای دما از کشاورزان استان خواست برای پیشگیری از خسارات به محصولات باغی و زراعی اقدام لازم را به عمل آورند.

" مهدی مهرور " روز شنبه در گفت و گو باخبرنگارایرنا اظهار کرد: بر اساس پیش بینی هواشناسی با گذر امواج ناپایدار کم دامنه و ضعیف سطوح میانی از منطقه البرز مرکزی از امروز شاهد کاهش دما در بعضی ساعات وزش باد لحظه ای ، بارش پراکنده و ساعتی و احتمال رعد و برق در استان خواهیم بود.

وی گفت: با کاهش دما احتمال سرمازدگی و خسارت به محصولات کشاورزی و باغی به ویژه در مناطق کوهستانی استان طی امروز و فردا وجود دارد.
مهرور اضافه کرد: زهکشی و پاکسازی مسیر آب باغات ، عدم انجام آبیاری ، محلول پاشی و سمپاشی با توجه به پیش بینی بارش، محافظت از سازه ها در برابر باد شدید، تسریع در انتقال محصولات برداشت شده به مکان های مسقف ، کنترل دما و رطوبت انبارها با توجه به افزایش رطوبت ، جهت جلوگیری از خسارت بیماریهای قارچی ، بسته نگهداشتن دریچه های گلخانه ها در هنگام وزش باد و بارش ، جلوگیری از نفوذ روان آب به داخل سالن های پرورشی، تنظیم دریچه های ورودی و خروجی آب استخرها با توجه به رخداد بارندگی و خودداری دامداران و عشایر از عبور در ارتفاعات از مهمترین توصیه ها است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha