مشاور وزیر علوم از هم‌اندیشی برای رفع موانع اساتید و دانشجویان خبر داد  
عکس تزئینی است

تهران- ایرنا- مشاور وزیر علوم و مدیرکل حوزه وزارتی و روابط عمومی گفت: یکی از اهداف همایش اجلاس روسای دانشگاه‌ها هم‌اندیشی برای رفع موانع ایجاد شده در ادامه تدریس و تحصیل شماری از اساتید و دانشجویان است.

به گزارش گروه علمی ایرنا، سید احمدرضا خضری امروز (شنبه) در اجلاس روسای دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی و پژوهشی با حضور محمدرضا عارف، معاون اول رئیس‌جمهور، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حسین سیمایی صراف، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، سید ضیا هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی معاون اول رئیس جمهور، در مرکز همایش های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی اظهارداشت: در این اجلاس روسای ۱۱۰ دانشگاه، ۴۹ پارک فناوری و ۲۱ دانشگاه وابسته به دستگاه ها حضور دارند.

وی افزود: از اهداف این اجلاس هماهنگی برای برگزاری مطلوب آغاز سال تحصیلی جدید، تبیین راهبردهای دولت وفاق ملی برای مدیریت دانشگاه ها، تلاش برای یافتن راه حل مطلوب و تبیین مسولیت دانشگاه و متولیان آنها است.

مشاور وزیر علوم ادامه داد: هم اندیشی برای برطرف کردن موانع ایجاد شده برای شماری از اساتید و دانشجویان و همفکری برای یافتن راهکارهای اثربخش برای حل مشکلات و تلاش برای ارائه راهکار برای بهبود سطح معیشت اساتید، همکاران وزارت علوم است.

مشاور وزیر علوم از هم‌اندیشی برای رفع موانع اساتید و دانشجویان خبر داد  

درخواست رئیس دانشگاه شهید بهشتی برای افزوده شدن فضای ندامتگاه اوین به دانشگاه
رئیس دانشگاه شهید بهشتی نیز ضمن خوشامدگویی به معاون رئیس جمهور و وزیر علوم گفت: انتخاب وزیر علوم از دانشگاه شهید بهشتی باعث افتخار ما بوده است. امروز دانشگاه شهید بهشتی دانشگاه مطرح در سطح جهانی است. این دانشگاه در فصل جدید فعالیت در حوزه توسعه رشته ها، گسترش همکاری بین المللی با دانشگاه‌های مطرح، پیش دستی در ارتباط با جامعه صنعتی و به عنوان دانشگاه معین وزارتخانه های صنعت، نیرو و فعال در زمینه توسعه سواحل مکران است

سیدمحمودرضا آقامیری بیان کرد: ایستادگی در مقابل تحریم های ظالمانه آمریکا، حمایت از جامعه دانشگاهی و تامین مسکن برای اساتید و اعضای دانشگاه را در دستور کار قرار داده‌ایم. دانشگاه بهشتی طبق اسناد بالادستی اقدام به تنظیم سند افق بالادستی کرده است و اهداف راهبردی را تعیین و برای رسیدن به آن برنامه ریزی کرده است. این دانشگاه با داشتن هزار عضو هیات علمی تمام وقت، ۲۴ دانشکده و ۱۰ پژوهشکده دستیابی به علم نافع را از طریق پیشبرد علم و خرد می‌داند.

وی ادامه داد: گسترش مرجعیت اموزشی، توسعه همکاری بین المللی و منطقه ای از اهداف بالادستی است که ۲۱ راهبرد برای آن در نظرگرفته ایم.

آقامیری با اشاره به مشکلات دانشگاه از حیث فضای فیزیکی گفت: قرار شد زندان اوین به دلیل محدودیت های فیزیکی به دانشگاه شهید بهشتی واگذار شود. بنابراین از معاون رئیس جمهور می خواهیم در این مورد به ما کمک کند.

به گزارش ایرنا، اجلاس یک‌روزه روسای دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزشی وابسته به وزارت علوم و دستگاه‌ها در آستانه سال تحصیلی جدید و به منظور افزایش هماهنگی بین روسای دانشگاه‌ها و ستاد وزارتخانه امروز (شنبه، ۲۴ شهریور) در دانشگاه شهید بهشتی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور آغاز به کار کرد و تا بعد از ظهر ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha