۷۰ درصد تجهیزات پلی اتیلن سنگین گچساران تولید داخل است+ فیلم

گچساران- ایرنا- مدیرعامل شرکت صنایع پلیمر گچساران گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام گرفته سهم ساخت داخل در طرح پلی‌اتیلن سنگین گچساران، ۷۰ درصد به ارزش ریالی بیش از ۵۰ هزار میلیارد می باشد که از سوی متخصصان داخلی ایران در حال ساخت است.

سید محمدحسین جزایری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرکت پلی اتیلن سنگین گچساران برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و توجه ویژه به تولید داخل و بومی سازی، در بخش‌های مختلف از تجهیزات ساخت داخل استفاده کرده است.

وی بیان کرد: هم اکنون بخش قابل‌توجهی از تجهیزات حساس طرح پلی اتیلن سنگین گچساران از سوی سازندگان ایرانی در حال ساخت است که در نیمه دوم امسال تکمیل خواهد شد.

جزایری ادامه داد: سه رآکتور حساس این طرح به‌عنوان قلب فرایندی واحد تولید پلی‌اتیلن سنگین از سوی گروه صنعتی انرژی‌های فرایندی نوین رآکتورساز در اهواز در حال ساخت است که در زمستان ۱۴۰۳ تحویل و نصب خواهد شد.

وی ابراز کرد: این رآکتورها با وزنی بیش از ۴۰۰ تن، با پیشرفت ۷۰ درصد در حال ساخت است که با اعتماد صورت‌گرفته به تولیدکننده داخلی موجب یک میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی شده است.

پیشرفت ۳۷ درصدی کارخانه پلیمر گچساران

مدیرعامل شرکت صنایع پلیمر گچساران گفت: عملیات اجرایی ساخت این طرح اقتصادی در زمینی به مساحت ۱۱۹ هزار مترمربع در مجاورت پتروشیمی گچساران در ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ آغاز شد.

وی عنوان کرد: پیشرفت کلی طرح کارخانه پلیمر گچساران هم اکنون به ۳۷.۵۶ درصد رسیده است.

جزایری افزود: در حالی که هم اکنون با تلاش‌های کارکنان این صنعت بخش مهندسی این طرح به بیش از ۸۰ درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در زمان بهره‌برداری این طرح ۲۵۰ شغل مستقیم و بیش از ۶۰۰ شغل غیر مستقیم ایجاد کند.

جزایری اظهار کرد: در سال گذشته با تغییر پیمانکار، تمهیدات مدیریتی در رفع مشکلات و موانع، تأمین منابع مالی و همراهی مدیریت گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس به‌ ویژه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه کسب ‌وکار گروه موجب شد تا روند اجرای این طرح اقتصادی سرعت قابل ‌توجهی یابد.

اتیلن خوراک مصرفی شرکت صنایع پلیمر گچساران است که از سوی پترو شیمی این شهرستان تولید و این واحد صنعتی به واسطه آن می تواند ۳۰۰ هزار تن پلی اتیلن سنگین در سال تولید کند.

محصولات تولیدی واحد پلی اتیلن سنگین شامل مواد اولیه تولید لوله با فشارهای مختلف از جمله مواد اولیه فیلم، مواد اولیه ظروف نگهداری مایعات یا احجام مختلف و مواد اولیه قالب گیری تزریقی، قطعات خودرو، ظروف آشپزخانه و تاسیسات ساختمان خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha