۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۵۵
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85595553
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مقام پیشین انگلیس درباره استفاده کی‌یف از موشک دوربرد هشدار داد
کیم دوراک

تهران-ایرنا- مشاور امنیت ملی پیشین انگلیس هشدار داد که اجازه به اوکراین برای استفاده از موشک‌های دوربرد «استورم شدو» (سایه طوفان) برای حمله به خاک روسیه درگیری‌ها را تشدید خواهد کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، کیم دوراک که سفیر پیشین انگلیس در واشنگتن نیز هست، در مصاحبه با روزنامه فایننشال تایمز گفت: متحدان غربی باید مراقب هشدار ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه درباره جنگ بین مسکو و ناتو باشند.

این مقام انگلیسی هشدار داد که فقط به خاطر این که وقتی غرب، تانک و موشک در اختیار اوکراین قرار داد، پوتین تهدید به اقدامات تلافی جویانه نکرد، به این معنا نیست که همین رویکرد را در خصوص حمله با موشک های کروز به خاک این کشور نیز تکرار خواهد کرد.

دوراک همچنین گفت: مطمئن نیستم که استفاده از موشک های سایه توفان برای حمله به اهدافی در داخل خاک روسیه، عامل تعیین کننده ای در این جنگ باشد.

فایننشال تایمز نوشت: آمریکا ممکن است در روزهای آینده به انگلیس و فرانسه مجوز دهد تا به کی یف اجازه دهند از سلاح های دوربرد این کشورها استفاده کنند.

این روزنامه به نقل از مقامات اگاه از چنین تصمیمی افزود: آمریکا همچنین ممکن است به اوکراین اجازه دهد از سامانه های موشکی تاکتیکی موسوم به ATACM استفاده کند.

فایننشال تایمز افزود: با این حال دولت جو بایدن همچنان درباره این مساله اختلاف دارد و جان کربی در آستانه دیدار بایدن و کی یر استارمر نخست وزیر انگلیس در واشنگتن گفت در دیدگاه ما درباره ارائه سلاح های دوربرد برای استفاده اوکراین در خاک روسیه تغییری ایجاد نشده است.

واسیلی نبنزیا سفیر روسیه در سازمان ملل متحد روز جمعه درباره تبعات چنین اقدامی هشدار داد و گفت: اگر غرب به عمق خاک روسیه حمله کند به معنای این است که کشورهای ناتو وارد جنگ مستقیم با روسیه شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha