سرمایه‌گذاری ۱۰۰هزار میلیارد ریالی در گردشگری منطقه آزاد ماکو

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: مقدمات سرمایه گذاری ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی یکی از شرکت های ایرانی در حوزه گردشگری این منطقه فراهم شده است.

به گزارش ایرنا، حسین گروسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: منطقه آزاد ماکو ظرفیت های گسترده ای در حوزه گردشگری طبیعی و تاریخی دارد که وجود میراث جهانی قره‌کلیسا چالدران و کلیسای زور زور ماکو، وجود جاذبه‌های طبیعی از جمله چشمه ثریا و آب گرم، برگزاری سالانه مسابقات ورزشی مانند پاراگلایدر، ماهی‌گیری از جمله ظرفیت‌های این منطقه هستند.

وی اضافه کرد: همچنین منطقه آزاد ماکو در دروازه ورود به اروپا قرار گرفته و سالانه مسافران زیادی از مرز بازرگان به ترکیه و سایر کشورهای خارجی سفر کرده و یز گردشگران زیادی از این مرز وارد کشور می‌شوند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ادامه داد: بزرگترین باغ مدرن خاورمیانه با درختان پسته و گردو در این منطقه قرار دارد که می‌تواند در راستای توسعه گردشگری کشاورزی منطقه آزاد ماکو موثر باشد.

گروسی اظهار کرد: علاوه بر آن در راستای ارتقای شاخص های توسعه ای منطقه آزاد ماکو ایجاد شهرک های دانش بنیان و فعالیت این شرکت ها در منطقه و همچنین دهکده لجستیک با محوریت فرودگاه منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: در صدد هستیم تا منطقه آزاد ماکو را به قطب چهارم دیتا سنتر کشور برسانیم که در این صورت، ظرفیت های بی بدیل این منطقه در حوزه فناوری اطلاعات بیش از پیش مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: یکی از مطالبات مردم منطقه آزاد ماکو، احداث خط ریلی از تبریز تا این منطقه بود که مطالعات آن آغاز شده است.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو ادامه داد: نقشه های مسیر ریلی برنامه ریزی شده، جهت عقد تفاهم نامه و انتخاب پیمانکار آماده شده است.

گروسی با تاکید بر اجرایی شدن طرح جامع منطقه آزاد ماکو گفت: توزیع متوازن امکانات و پروژه‌ها در بین شهرستان‌های منطقه در طرح جامع لحاظ شده است.

به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ماکو بزرگترین منطقه آزاد کشور است و سه شهرستان ماکو، شوط و پلدشت را شامل می شود.

حیطه جغرافیایی این منطقه آزاد در مرز ایران با ترکیه و نخجوان بوده و به همین امر ظرفیت های قابل توجهی در این منطقه وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha