ضرورت مدیریت و ریشه‌کنی مگس میوه در باغ های هدف صادرات مازندران

ساری- ایرنا- مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی وزارت جهاد کشاورزی کشور گفت : مدیریت و کنترل آفت خسارت زای مگس میوه مدیترانه‌ای در باغهای مرکبات هدف صادرات مازندران ضروری است.

به گزارش ایرنا، سعید معین روز شنبه در جلسه کمیته فنی مگس میوه مدیترانه‌ای در ساری بر مدیریت و کنترل آفت خسارت زای مگس میوه مدیترانه‌ای در باغهای مرکبات بویژه، باغ های هدف صادرات میوه تاکید کرد.

وی گفت: روند فعالیت و افزایش جمعیت مگس میوه و شرایط آب و هوایی مساعد امسال برای افزایش جمعیت آفت، زنگ خطری برای باغهاست که برنامه ریزی برای ادامه عملیات مدیریت آفت در طول فصل ضروری است.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران نیز با بیان اینکه مصرف سموم یک استاندارد و یک دستورالعمل علمی دارد که باغداران باید مطابق آن عمل کنند و نظارت از سوی جهاد کشاورزی همراه با توصیه‌های لازم در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: ممکن است برخی باغداران به صورت خودسرانه و بدون نسخه اقدام به مصرف سموم در باغهایات خود کنند که مطمئناً اثر منف نیز خواهد داشت.

ضرورت مدیریت و ریشه‌کنی مگس میوه در باغ های هدف صادرات مازندران

حمید نادریان افزود: امسال مسئله مهم جمعیت بیشتر مگس میوه در مقایسه با پارسال است که روش‌های مبارزه با این آفت نیز صرفاً غیرشیمیایی است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اکنون روش‌های مقابله با مگس میوه در کشور دقیقاً مطابق روش‌های علمی است، گفت: روش‌هایی که ما اکنون استفاده می کنیم با کشورهای دیگر دنیا که درگیر این چالش هستند دقیقاً مشابه و دستورالعمل‌های اجرایی هم مطابق آخرین یافته‌های روز جهان است.

ضرورت مدیریت و ریشه‌کنی مگس میوه در باغ های هدف صادرات مازندران

طبق آمارهای رسمی، مجموع باغ های مرکبات مازندران ۱۱۲ هزار هکتار است که از این میزان ۱۱۰ هزار هکتار ارقام بارده هستند. همچنین از مجموع باغ های مرکبات مازندران ۸۰ هزار هکتار زیر کشت ارقام مختلف پرتقال، ۳۰ هزار هکتار ارقام مختلف نارنگی و بقیه زیر کشت محصولاتی از جمله نارنج و لیمو قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha