۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۰۳
کد خبر: 85595601
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس: بخش‌های میراثی و تاریخی باید به منبع ثروت تبدیل شوند

نوشهر-ایرنا- نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میراث فرهنگی باید به جاذبه گردشگری تبدیل شود، گفت: برخی از بدنه کارشناسی میراث فرهنگی با نیت حفظ میراث باعث محدودیت و عقب‌ماندگی بسیاری شدند که باید از سوی این وزارتخانه بررسی و محدودیت‌ها تعدیل شود.    

به گزارش ایرنا، سید شمس‌الدین حسینی روز شنبه در آیین افتتاح رویداد ۹۰ سالگی تاسیس شهرداری تنکابن افزود: ماهیت این رویدار به دور از تکبر و بر مبنای تدبیر و ترویج مدنیت است، این رویداد موجب پیوند و تقویت نسل را رقم می‌زند.

وی این رویداد را تعمیق تعلق خاطره و عاطفه برای مردمان این شهر توصیف کرد و گفت: تنکابن مهد تمدنی این خطه است به لحاظ تقسیمات کشوری فراز و فرود زیادی را تجربه کرده است، این در حالی که است که این شهر در تمام دوران هویت متمایزی را حفظ کرده است.
این نماینده مجلس، مشاهیر بزرگ، شهید شیرودی، مسلم بهادری، حبیب‌الله مشایخی، آیت‌الله فلسفی، سلمان هراتی و قدمت و تاریخ کهن این شهر را مصداق این ادعا برشمرد.

وی کاوش‌های باستانی ۳۳ هزار متر مربع مربوط به سه هزار سال گذشته در ایزگام‌دشت جنت رودبار را از دیگر مصادیق قدمت این منطقه توصیف کرد و گفت: به همین دلیل ما باید امروز خودمان را به تراز سرزمین خود برسانیم تا آیندگان ما اقدامات ما را قدر بدانند.
حسینی، رویدادها را از فصل‌های داغ گردشگری دانست و گفت: این درحالی که است که ما برای این بخش برنامه نداریم ما به گذشته افتخار می‌کنیم اما نباید در گذشته بمانیم و مانع توسعه شود.

وی به اصلاح حرایم و اهمیت حقوق مالکانه تاکید کرد و افزود: مردم در این بافت‌ها با محدودیت‌های بسیاری مواجه هستند که باید مورد توجه این نهاد قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، شهرداری تنکابن به بهانه ۹۰ سالگی تاسیس شهرداری این شهر از امروز ۲۴ تا ۳۱ شهریور هفته فرهنگی با عنوان رویداد ۹۰ سالگی را آغاز کرد.

روزهایی که در نقاط مختلف شهر قرار است برنامه‌های متعددی و متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی و گردشگری برگزار شود؛ از نمایشگاه عکس و اجرای تئاتر و تور شهرگردی و همایش‌های فرهنگی گرفته تا مسابقات ورزشی مختلف مثل ورزش‌های رزمی، بازی‌های بومی و محلی، کشتی گیله‌مردی و حتی مسابقات آفرود و موتورکراس، مجموعه‌ای از برنامه‌ها قرار است طی هشت روز در تنکابن برگزار شود که نه تنها برای تنکابنی‌ها روز و شب‌های متفاوتی خواهد ساخت، بلکه این شهر را در هفته پایانی تابستان ۱۴۰۳ به بهترین مقصد سفر در شمال نیز تبدیل می‌کند.

همه این برنامه‌ها به مناسبت ۹۰ سالگی شهرداری تنکابن برگزار می‌شود. رویدادی که از سوی شهرداری و شورای شهر تنکابن با همراهی و مشارکت چند نهاد دیگر برای پاسداشت یک قرن تلاش و تاسیس شهرداری تنکابن طراحی شده است.
نخستین گام‌های تاسیس بلدیه برای آبادی تنکابن حدود ۱۰۰ سال پیش، یعنی در سال ۱۳۰۴ برداشته شد و سال ۱۳۱۴ ساختمان شهرداری تنکابن که آن زمان شهسوار نام داشت گشایش یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha