۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۳۲
کد خبر: 85595622
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

احتمال بارش تگرگ و سیلاب نقطه‌ای در هشدار نارنجی هواشناسی سمنان

سمنان - ایرنا - مدیرکل هواشناسی سمنان با اعلام هشدار نارنجی، گفت: فعالیت سامانه بارشی همراه با رگبار، رعدوبرق، احتمال تگرگ، رواناب و سیلاب نقطه‌ای، باد شدید و تندبادهای لحظه‌ای از جمله مخاطرات است.

ایرج مصطفوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هشدار نارنجی با تقویت سامانه بارشی از بعدازظهر امروز تا پایان فردا یکشنبه در بیشتر نقاط استان سمنان به ویژه در ارتفاعات شمالی، شمال غربی و نیمه غربی ادامه دارد.

وی با توصیه برای آمادگی نیروهای امدادی تاکید کرد: کنترل و لایروبی شبکه آبراه‌های استان و جوی‌ها، کانال‌ها و آبراه‌ها و دهانه پل‌ها، ضرورت دارد و خودداری از توقف و اتراق در بستر و حاشیه رودخانه ها، پرهیز از صعود به ارتفاعات و نواحی کوهستانی، خودداری از چرای دام‌ها در ارتفاعات، مهمترین توصیه های هواشناسی محسوب می‌شود.

احتمال بارش تگرگ و سیلاب نقطه‌ای در هشدار نارنجی هواشناسی سمنان

کاهش دما تا هشت درجه سانتیگراد

مدیرکل هواشناسی سمنان با بیان اینکه وزش باد شدید، تندبادهای لحظه‌ای و گرد و خاک بیشتر در نواحی شرقی و جنوبی انتظار می‌رود، ادامه داد: دمای هوا طی شنبه و یکشنبه بین چهار تا هشت درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

به گفته وی، محکم کردن سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان خشک، استحکام و ترمیم سقف و سازه‌های گلخانه‌ای، خودداری از توقف و پارک خودرو در زیر درختان خشک و فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره، از جمله توصیه‌های مهم و پیشگیرانه از خسارت‌های احتمالی ناشی از وزش باد شدید است.

وی اضافه کرد: شهرستان گرمسار با دمای ۳۸ درجه سانتیگراد گرمترین و نردین از توابع شهرستان میامی با دمای ۱۰ درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان سمنان طی ۲۴ ساعت گذشته بود.

مدیرکل هواشناسی سمنان کمینه و بیشینه دمای هوای روز گذشته شهر سمنان را ۲۳ و ۳۵ درجه سانتیگراد عنوان و خاطرنشان کرد: کمینه دمای سمنان تا یکشنبه به ۲۰ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی استان ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم‌شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف دارد.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش‌بینی‌های جوی سمنان در تمامی اوقات شبانه روز است؛ علاوه بر این، برای اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوایی شهرهای ایران، کاربران باید پیامکی حاوی پیش شماره شهر مورد نظر را به شماره ۲۰۱۳۴ ارسال کنند تا در کمتر از چند ثانیه اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.

برای استعلام شرایط جوی در ۴۸ یا ۷۲ ساعت آینده باید این اعداد نیز به همراه پیش شماره برای سامانه ارسال شود، یعنی برای اطلاع از آب و هوای سمنان طی ۴۸ ساعت و ۷۲ ساعت آینده باید به ترتیب کدهای ۲۳۴۸ و ۲۳۷۲ را ارسال کرد، همچنین می‌توان به جای پیش شماره، نام شهر مورد نظر را به انگلیسی برای سامانه پیامکی سازمان هواشناسی پیامک کرد.

هشدار نارنجی هواشناسی به معنای احتمال خسارت زیاد و گسترده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha