محو محرومیت‌های زیرساختی تنکابن میان آبی دریا و سبزی جنگل

نوشهر-ایرنا- فرماندار تنکابن افزایش توانِ زیرساختی در غرب استان را مطالبه دیرین اهالی برشمرد و گفت: تنکابن میزبان انبوه گردشگران اکنون با ضعف زیرساختی عمیقی مواجه بوده و به نوعی محرومیت این خطه میان آبی دریا و سبزی جنگل گم شد.

به گزارش ایرنا، حکمت داجلیری روز شنبه در آیین افتتاح رویداد ۹۰ سالگی تنکابن که با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در تالار دانشگاه آیندگان این شهرستان، افزود: شهرستان تنکابن با وجودِ وسعت هزار و ۷۴۰ متر مربع و جمعیت ۸۰ هزار نفری، بیش از ۷۰ هزار هکتار و پهنه ساحلی به دلیل ضعف‌های زیرساختی پاسخگوی نیاز جمعیت شناور و مسافری که به این منطقه سفر می‌کنند، نیست.

وی با اشاره به حجم انبوهِ حضور مسافر در این شهر گردشگری تصریح کرد: این درحالی است که تنکابن با تمامی ظرفیت‌های گفته شده ظرفیت اقامتی‌اش پنج هزار و ۳۴۰ نفر شب اقامت است، این وضعیت برای شهری در غرب مازندران یک محرومیت دیرین محسوب می‌شود که در میان سبزی جنگل و آبی دریا گم شده است.

وی ترافیک پرحجم، کمبود سوخت و دیگر چالش‌های این بخش را از ضعف‌های زیرساختی تنکاین و دیگر شهرهای غرب مازندران معرفی کرد و افزود: از سوی دیگر زیرساخت‌های ‌ درمانی تنکابن هم پاسخگوی این حجم از مسافر نیست.

مقام عالی دولت در تنکابن کافی نبودن سرمایه در گردش برای تسهیل فعالیت سرمایه‌گذاری و محدودیت‌های ناشی از بروکراسی اداری را خلافِ روحیه سرمایه‌گذاری توصیف کرد و افزود: این منطقه در آرزوی ایجاد هتل‌های بزرگ و مجموعه‌عای گردشگری است.

داجلیری با بیان ‌اینکه مدیریت سواحل در مجموعه شهرهای غرب مازندران بدون متولی مشخص است، اظهارکرد: حمایت دولت از غرب مازندران و تامین اعتبار و تسهیل‌گری برای ایجاد زیرساخت‌های گردشکری موجب تحول این منطقه می‌شود، که میبایست مورد توجه قرار گیرد.

محو محرومیت‌های زیرساختی تنکابن میان آبی دریا و سبزی جنگل

به گزارش ایرنا، شهرداری تنکابن به بهانه ۹۰ سالگی تاسیس شهرداری این شهر از ۲۴ تا ۳۱ شهریور هفته فرهنگی با عنوان رویداد ۹۰ سالگی را برگزار می‌کند. روزهایی متفاوت را در شهرشان می‌بینند.

روزهایی که در نقاط مختلف شهر قرار است برنامه‌های متعددی و متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی و گردشگری برگزار شود؛ از نمایشگاه عکس و اجرای تئاتر و تور شهرگردی و همایش‌های فرهنگی گرفته تا مسابقات ورزشی مختلف مثل ورزش‌های رزمی، بازی‌های بومی و محلی، کشتی گیله‌مردی و حتی مسابقات آفرود و موتورکراس. مجموعه‌ای از برنامه‌ها قرار است طی هشت روز در تنکابن برگزار شود که نه تنها برای تنکابنی‌ها روز و شب‌های متفاوتی خواهد ساخت، بلکه این شهر را در هفته پایانی تابستان ۱۴۰۳ به بهترین مقصد سفر در شمال نیز تبدیل می‌کند.

همه این برنامه‌ها به مناسبت ۹۰ سالگی شهرداری تنکابن برگزار می‌شود. رویدادی که از سوی شهرداری و شورای شهر تنکابن با همراهی و مشارکت چند نهاد دیگر برای پاسداشت یک قرن تلاش و تاسیس شهرداری تنکابن طراحی شده است.
نخستین گام‌های تاسیس بلدیه برای آبادی تنکابن حدود ۱۰۰ سال پیش، یعنی در سال ۱۳۰۴ برداشته شد و سال ۱۳۱۴ ساختمان شهرداری تنکابن که آن زمان شهسوار نام داشت گشایش یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha