۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۱۵
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85595751
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایجاد رفاه در مناطق محروم از اهداف اصلی جمهوری اسلامی است

خرم‌آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: هدف اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد امکانات و رفاهیات در مناطق دور افتاده و روستاها است تا با استفاده و بهره‌وری از نعمات خدادادی، محصولات بیشتری تولید شود.

به گزارش ایرنا ابوطالب شفقت روز شنبه در جلسه شورای اداری منطقه سرکانه بخش پاپی افزود: اصرار دولت در خصوص تامین زیرساخت‌های لازم از جمله آب، برق، گاز و راه دسترسی در روستا به این دلیل است که روستاها مرکز تولید و تامین کننده امنیت غذایی هستند و کشوری که امنیت غذایی داشته باشد آرامش و آسایش دارد در غیر اینصورت با مشکل مواجه می‌شود.

وی بیان کرد: هدف اصلی نظام این است که امکانات و رفاهیات را در مناطق دور افتاده و روستاها تامین کند تا با استفاده و بهره‌وری از طبیعت، غذای بیشتری تولید شود.

وی با اشاره به اینکه هزینه در روستا سرمایه‌گذاری است اظهار داشت: کشاورزی و گردشگری ۲ مزیت مهم سرکانه است و با بازدید در طبیعت منطقه می‌توان متوجه جاذبه‌های گردشگری از جمله پوشش گیاهی مناسب، آبشار و چشمه‌ها شد.

استاندار لرستان اقتصاد عشایری را از دیگر ظرفیت‌های منطقه عنوان کرد و گفت: اگر سه سال سرمایه گذاری درست در منطقه داشته باشیم بی شک بیش از ۵۰ خانوار به روستاها برمی‌گردند.

شفقت همچنین بر تعریض و بهسازی راه دسترسی و تامین آب آشامیدنی بخش پاپی تاکید کرد و ادامه داد: ساماندهی اطراف آبشار از جمله احداث پارکینگ و سرویس بهداشتی در راستای جذب گردشگر ضروری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha